تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۱-۳۱ - 10:15 ق.ظ
موضوع:‌ سیاسی
شماره:‌ 84262

گفتگوی امیرعبداللهیان با شبکه جهانی CNN

امیرعبداللهیان: ما به کاخ سفید پیام فرستادیم و تاکید کردیم اگر رژیم اسرائیل بار دیگر اشتباه بزرگ را تکرار کند، پاسخ ما قاطع و برای آن‌ها پشیمان کننده خواهد بود.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با «سی ان ان» گفت :اگر اسرائیل اقدامی انجام دهد،پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود.

به نقل از شبکه جهانی «سی ان ان»، امیرعبداللهیان بامداد روز جمعه  در جریان سفر به نیویورک در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری  سی‌ان‌ان گفت:در صورتی که رژیم اسرائیل بار دیگر دست به ماجراجویی بزند و علیه منافع ایران اقدام نظامی صورت دهد، پاسخ بعدی ما فوری و در سطح حداکثری خواهد بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم اسرائیل، در حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق، از خطوط قرمز عبور کرد و ۷ تن از نیروهای مستشاری نظامی ایران را که، برای مبارزه با تروریسم در آنجا حضور داشتند، به شهادت رساند.

او همچنین گفت پاسخ ایران به اسرائیل «محدود و حداقلی» بود و تهران می‌توانست پاسخ تندتری به حمله تروریستی این رژیم بدهد .

وزیر امور خارجه ایران همچنین به «ارین بارنت» مجری سی‌ان‌ان گفت: «ما به کاخ سفید پیام فرستادیم و تاکید کردیم اگر رژیم اسرائیل بار دیگر اشتباه بزرگ را تکرار کند، پاسخ ما قاطع و برای آن‌ها پشیمان کننده خواهد بود».

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد رژیم صهیونیستی بار دیگر اشتباه بزرگ خود را تکرار نکند و گفت: «ما خواستار گسترش بحران‌ و تنش در منطقه نیستیم».

دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران گفت: حمله پهپادی و موشکی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در دمشق و «در چارچوب حداقلی» بود.

او گفت هدف ایران «اقدام برابر» و شناساندن این موضوع بود که ایران «ابزارهایی برای پاسخ» در اختیار دارد.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: اقدام ایران در روز شنبه در حمله به اسرائیل، برابر قوانین بین المللی بود.

وی افزود: ما در این حمله، به مراکز اقتصادی یا افراد حمله نکردیم، بلکه به پایگاه نظامی نواتیم و همچنین یک مرکز اطلاعاتی، که حمله هواپیماهای اف۳۵( F_35) را هدایت کردند تا از بلندی های جولان، سفارت ایران را مورد هدف قرار دهند، مورد حمله قرار دادیم.

انتهای پیام

language »