تاریخ انتشار: ۱۴۰۱-۰۲-۱۸ - 3:06 ب.ظ
موضوع:‌ اجتماعی
شماره:‌ 9993

نابغه ۱۳ ساله آمریکایی در مقطع دکترای فیزیک

او به دلیل این‌که در کودکی سطح علمی بالایی داشت، نتوانست در مهدکودک آموزش ببیند. بنابراین والدینش تصمیم گرفتند تا در خانه به او آموزش دهند و طبیعت کنجکاو او را سیر کنند.


سیاست شرق _ «الیوت تنر»، نوجوان ۱۳ ساله‌ آمریکایی اخیرا از دانشگاه مینه‌سوتا در رشته فیزیک با نمرات درخشان فارغ التحصیل شده است، حالا قرار است در مقطع دکترای فیزیک ادامه تحصیل دهد.

به نقل از نیوزویک، الیوت تنر اعجوبه‌ای است که استعدادش در رشته فیزیک شکوفا شده است. البته الیوت در چهار هفتگی می‌توانست غلت بزند. در هفت ماهگی اولین کلماتش را به زبان آورد و به شکل عجیبی در سن دو سالگی قادر به خواندن حروف الفبا بود. وی نه تنها الفبای انگلیسی، بلکه می‌توانست حروف الفبای سوئدی را هم بخواند.

به هر حال، الیوت از همان ابتدا مجذوب اعداد شده بود. میشل تنر، مادر الیوت پیرامون این موضوع می‌گوید:

«هنگامی که کودکان دیگر مشغول بازی کردن بودند، او در ۵ سالگی‌اش در مورد شتاب‌دهنده ذرات صحبت می‌کرد. حال امروز او یک نوجوان ۱۳ ساله فارغ‌التحصیل از رشته فیزیک داشنگاه مینه‌سوتا است. او هم‌اکنون لیسانس این رشته را دارد و تحصیلات جزئی در ریاضیات را نیز در اختیار دارد.»

این دستاورد تنر شگفت‌انگیز است، اما او را به جوان‌ترین فارغ‌التحصیل یک رشته تبدیل نمی‌کند. این عنوان متعلق به «مایکل کرنی» بوده که در سن ۱۰ سالگی و در سال ۱۹۹۲ از دانشگاه آلابامای جنوبی فارغ‌التحصیل شد. در همین حین الیوت همچنان رؤیاهای بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند؛ چرا که او قصد دارد در صورت فراهم شدن بودجه مورد نیاز، به دنبال کسب مدرک دکتری در این رشته برود.

او به دلیل این‌که در کودکی سطح علمی بالایی داشت، نتوانست در مهدکودک آموزش ببیند. بنابراین والدینش تصمیم گرفتند تا در خانه به او آموزش دهند و طبیعت کنجکاو او را سیر کنند.

مادر الیوت در رابطه با این موضوع می‌گوید که او تنها در یک ماه جبر و در دو هفته هندسه پایه را تمام کرد. در نهایت با حمایت و پشتیبانی که والدین الیوت داشتند، توانستند در سن ۹ سالگی او را در یک کالج ثبت‌نام کنند.

پس از گذشت حدود دو سال، الیوت تنر در سن ۱۱ سالگی به عنوان یک کودک نابغه به دانشگاه مینه‌سوتا منتقل شد. این سبب شد تا او با جدیت بیشتری اهدافش را دنبال کند. مادر وی نیز اظهار داشت که قرارگیری الیوت در جامعه افرادی که مانند او به علم فیزیک علاقه داشتند، یک محرک قوی بوده است.

نمرات الیوت تنر در این رشته فوق‌العاده بوده‌اند و او موفق شده تا درجات بالایی را در این رشته به‌دست بیاورد. قصد او برای ادامه تحصیل جدی است و همگی امیدواریم که او بتواند به اهداف علمی خود برسد.

انتهای پیام

language »