... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 0:15 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار ماکرون با محمد بن زاید رییس امارات متحده عربی

آقای ماکرون در دیدار با محمد‌بن‌زاید‌آل‌نهیان، رئیس جدید امارات، این کشور را «شریک استراتژیک» فرانسه عنوان کرد.

سیاست شرق _ رییس جمهور فرانسه روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت، در دیدار با محمد بن زاید، بر تمایل پاریس در توسعه روابط با امارات تاکید کرد.

به نقل از یورونیوز، آقای ماکرون که روز گذشته دور دوم ریاست جمهوری‌اش رسما آغاز کرده بود، در دیدار با محمد‌بن‌زاید‌آل‌نهیان، رئیس جدید امارات، این کشور را «شریک استراتژیک» فرانسه عنوان کرد.

آقای ماکرون که روابط حسنه شخصی با مرد «بانفوذ» پیشین و رئیس جدید امارات دارد، در بدو ورود با حضور در کاخ ابوظبی ضمن تبریک به شیخ‌محمد‌بن‌زاید، بر جدیت پاریس در توسعه مناسبات فی مابین و همکاری‌های مشترک دو کشور به ویژه در حوزه‌های دفاعی، فرهنگی و آموزشی تاکید کرد.

امانوئل ماکرون پیش‌تر و در دسامبر سال گذشته میلادی هم برای بازدید از «اکسپوی دُبی» و امضای اسناد همکاری‌های دو جانبه از جمله قرارداد فروش ۸۰ جنگنده رافائل به امارات به این کشور سفر کرده بود اما آن زمان هم دیدارهایش با محمد‌بن‌زاید بود نه خلیفه‌بن‌زاید.

امارات و قرارداد خرید ۸۰ فروند جنگنده های رافائل

خبرگزاری فرانسه به نقل از اطرافیان امانوئل ماکرون گزارش کرده که سران دو کشور در این دیدار در مورد مسائل منطقه‌ای و «دغدغه‌های» جنگ اوکراین و همچنین تاثیراتش بر امنیت غذا و انرژی در سطح جهانی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

برخی از سران و مقامات کشورهای دنیا و منطقه در مراسم رسمی ترحیم رهبر متوفی امارات شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »