... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 4:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پیشروی نیروهای روسیه در شرق اوکراین

سیاست شرق _ فرماندار استان لوگانسک در شرق اوکراین، اعلام کرد که نیروهای روسیه پس از یک روز تلاش برای محاصره نیروهای اوکراینی، با توجه به بزرگترین پیشروی نیروهای روسی در این منطقه استراتژیک، وارد شهر استراتژیک سورودونتسک شدند.

به نقل از رویترز، وی افزود: ممکن است نیروهای اوکراینی مجبور شوند از این شهر که آخرین منطقه تحت کنترل آنها در منطقه است عقب نشینی کنند تا از محاصره یا تصرف عناصر آن با پیشرفت سریع توسط نیروهای نظامی جلوگیری شود.

با این حال، گزارش هایی از محاصره کامل نیروهای اوکراینی توسط نیروهای روسی خبر می دهند. از سویی دیگر نیز فرماندار منطقه لوگانسک گزارش داد که ۹۰ درصد از ساختمان که یکی از بزرگترین شهرهای دونباس است، تخریب شده است.

قبل از ورود ارتش روسیه به سورودونتسک، نیروهای جدایی طلب مورد حمایت مسکو کنترل لیمان، مرکز اصلی راه آهن در غرب سورودونتسک را به دست گرفتند و راه را برای شهرهای بزرگی مانند لویانسک و کراماتورسک باز کردند.

مقامات اوکراینی گفتند روسیه بیشتر شهر را به تصرف خود درآورده است، اما افزودند که نیروهای آنها جلوی پیشروی به سمت اسلوویانسک را می گیرند، شهری که نیم ساعت با ماشین در جنوب غربی لیمان فاصله دارد و یکی از شهرهای اصلی در منطقه دونباس است.

الکسی آریستویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین شب گذشته گفت که حمله به خوبی سازماندهی شده در جبهه لیمان نشان داد که ارتش روسیه که در ماه مارس گذشته از کیف پایتخت اخراج شد، در حال بهبود تاکتیک ها و عملیات خود است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »