... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:07 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای آوازهای حماسی بختیاری در شهرستان اندیکا

سیاست شرق _ آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای آوازهای حماسی بختیاری با معرفی برگزیدگان این رویداد هنری در سالن کتابخانه عمومی فردوسی شهر قلعه خواجه برگزار شد.

به نقل از پایگاه خبری رویش زاگرس، در ابتدای برنامه داریوش اسکندری دبیر جشنواره ضمن خیر مقدم به مهمانان و ارائه کلیت جشنواره از زحمات عوامل اجرایی جشنواره، قاسم بخشوده مسئول انجمن موسیقی، مجموعه اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، عوامل استودیو پیوند ایران زمین پویا محسنی، روابط عمومی نیما ظفری و هیئات داوران دیدار محمودی، فرهنگ تیرگیر، پارسا برخورداری و حامد مطلبیان تشکر و قدردانی نمود.
سجاد کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیکا نیز در سخنانی گفت: پرداختن به فرهنگ و هنر جز علایق ثانویه و ابعاد متعالی وجود انسان است که انسان را از سایر جانداران متمایز می‌سازد، زیرا انسان متفکر و خالق اثر خاصه حوزه موسیقی است.

وی با تأکید بر اهمیت موسیقی حماسی در ایران، به ویژه در اوایل انقلاب اسلامی تصریح نمود: روح ایرانی با شعر حماسی و موسیقی حماسی عجین شده است و ملت و قومی که شعر حماسی و موسیقی حماسی داشته باشد هیچگاه تسلیم دشمن نخواهد شد، در بختیاری نیز رشادت‌های بزرگان قوم بختیاری، به ویژه رشادت‌های شهید علیمردان خان بختیاری دستمایه خلق آثار موسیقی حماسی گردید.
در ادامه برنامه داوران جشنواره به معرفی و کمیت و کیفیت آثار ارسالی پرداختند، که از مجموع ۱۷۴ آثار ارسالی، ۱۵ نفر جهت رقابت حضوری به آیین اختتامیه راه یافتند.
پس از اجرای زنده و رأی داوران، منتخبین در دو بخش برگزیده و شایسته تقدیر به شرح ذیل معرفی شدند:
در بخش رقابتی زیر ٣٠ سال، حسین عباسی از استان چهارمحال و بختیاری و ایمان موسوی از استان خوزستان.

در بخش رقابتی بالای ٣٠ سال، هرمز بهرامی از استان لرستان و رحمان اسدی از استان چهارمحال و بختیاری برگزیده شدند.
اما در بخش ویژه علیدادخوانی، هوشمند شهبازی از چهار محال و بختیاری به عنوان برگزیده و داود هزاریان از خوزستان شایسته تقدیر معرفی گردیدند.

در بخش رقابتی بالای ٣٠ سال نامدار رمضانی از استان خوزستان و رحیم رحیمی از استان خوزستان شایسته تقدیر معرفی گردیدند.

همچنین بخش رقابتی زیر ٣٠ سال عبداله سرلک از استان اصفهان و حبیب منجزی از استان خوزستان شایسته تقدیر معرفی گردیدند.

در بخش بانوان، خانم‌ها راضیه مالکی از استان کهگیلویه و بویر احمد و گلستان حیدری از استان خوزستان معرفی گردیدند.

ضمنا تندیس جشنواره، لوح جشنواره و مبلغ چهار میلیون تومان کمک هزینه ضبط موسیقی به برگزیدگان جشنواره و لوح جشنواره و مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه ضبط موسیقی به شایستگان تقدیر اهدا گردید.

در بخش پایانی برنامه با حضور و همراهی جمعی از بزرگان، متنفذین و معتمدین «بختیاری»، از پیشکسوت موسیقی و اسطوره آوازه حماسی بختیاری استاد «غلامشاه قنبری» با اهداء لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای ویژه تجلیل بعمل آمد و استاد غلامشاه قنبری نیز با اجرای آواز حماسی« آ علیداد» شور و نشاط بسیار خوبی در فضای اختتامیه ایجاد نمود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »