... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - 7:58 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پاکستان: پنج مهندس چینی در یک حمله انتحاری، کشته شدند

این پنج شهروند چینی زمانی که سایت سد برق‌آبی «داسو» را که یک شرکت چینی بر بخشی از روند احداث آن نظارت می‌کنند، ترک می‌کردند، خودروی حامل آن‌ها در شهر بشام، با برخورد یک خودرو حامل بمب، هدف این عملیات [انتحاری] قرار گرفت.
عکس از الجزیره

سیاست شرق _ پلیس پاکستان می گوید که پنج شهروند چینی و راننده پاکستانی آن‌ها، در یک عملیات انتحاری در  استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان، کشته شدند.

محمدعلی کنداپور، یکی از مقام‌های ارشد پلیس پاکستان، روز سه شنبه ۷ فروردین، به خبرگزاری «فرانسه» گفت که «پنج شهروند چینی و راننده محلی آن‌ها در این حمله انتحاری کشته شدند.»

یک منبع آگاه، گفت: «این پنج شهروند چینی زمانی که سایت سد برق‌آبی «داسو» را که یک شرکت چینی بر بخشی از روند احداث آن نظارت می‌کنند، ترک می‌کردند، خودروی حامل آن‌ها در شهر بشام، با برخورد یک خودرو حامل بمب، هدف این عملیات [انتحاری] قرار گرفت ».

در همین راستا رئیس پلیس محلی، به خبرگزاری «رویترز» نیز گفت که یک عامل انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده خود به کاروان مهندسان چینی که از اسلام آباد به سمت کمپ‌ محل اقامت آنها در داسو در استان خیبر پختونخوا در حال حرکت بود، حمله کرد.

بلال فیضی، سخنگوی گروه نجات ۱۱۲۲ در خیبر پختونخوا، به الجزیره گفت: «تیم نجات ما اجساد چهار نفر را با موفقیت بیرون آورد، در حالی که بازیابی دو نفر دیگر[به دلیل شدت انفجار] همچنان ادامه دارد.»

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »