... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2:09 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

جنگ اوکراین؛ پیشروی روس ها و مقاومت اوکراینی ها

شهر دنیپرو از جایگاه مهمی برخوردار است و در صورت تصرف آن توسط نیروهای روسی، وضعیت جبهه های جنگ را به نفع آنها تغییر خواهد داد.

سیاست شرق _ هرچند نیروهای اوکراینی در روزهای اخیر نیروهای روسیه را از تصرف شهرهای جدید باز داشته اند، اما روس‌ها به پیشروی‌هایی در چند جبهه ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد هدفی حیاتی در مرکز اوکراین را در نظر دارند.

به نقل از نیویورک تایمز، شهر دنیپرو از جایگاه مهمی برخوردار است و در صورت تصرف آن توسط نیروهای روسی، وضعیت جبهه های جنگ را به نفع آنها تغییر خواهد داد.

 اگر نیروهای روسی بتوانند از شمال، نزدیک خارکف، و از جنوب، از سمت کریمه به سمت آن پیشروی کنند، می توانند نیروهای اوکراینی را که در شرق منطقه دونباس می جنگند، از یکدیگر جدا کنند یا آنها را مجبور به عقب نشینی کنند.

کارشناسان نظامی می گویند که اگر نیروهای اوکراینی در شرق، عقب نشینی نکنند، ممکن است به زودی محاصره و نابود شوند.

تلاش روسیه در جنوب اوکراین بیشترین پیشرفت را از زمان آغاز تهاجم در ۱۳ روز پیش داشته است و نیروهای روسی پس از کنترل نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia در روز جمعه به شمال ملیتوپل ادامه دادند.

بر اساس بیانیه روز سه شنبه ایوان عارفیف، سخنگوی اداره نظامی منطقه ای، نیروهای روسی کنترل شهر کوچک پولوهی را در دست گرفته اند.

به نظر می رسد یکی از اهداف پیشرفت های اخیر، متحد کردن سه گروه از نیروهای روسیه است: نیروهایی در جنوب که از کریمه می آیند. نیروهایی که از نزدیک خارکف به سمت جنوب شرقی حرکت می کنند. و جدایی طلبان مورد حمایت روسیه که خط مقدم را در منطقه دونباس پیش می برند.

ماریوپل ، شهری در سواحل جنوبی اوکراین، همچنان در برابر محاصره روسیه مقاومت می کند. این آخرین شهری است که بین نیروهای جدایی طلب مورد حمایت روسیه که از شرق حمله می کنند و نیروهای روسی که از کریمه پیشروی می کنند، مقاومت می کند.

به گزارش های اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا، روسیه همزمان با پیشروی به سمت کیف، شهرهای کلیدی دیگر را در شمال اوکراین محاصره کرده است.

نیروهای زمینی روسیه، از جمله خودروهای زرهی و تانک ها، پیشرفت کمتری در مناطق متراکم و شهری اطراف کیف داشته اند. نیروهای اوکراینی با استفاده از یگان‌های نظامی کوچک برای حمله به نیروهای روسی، کمین‌هایی داشته اند . این واحدها مجهز به موشک های ضد تانک هستند که برای مقابله با ماشین آلات سنگین روسیه استفاده می شود.

در حالی که روسیه طی دو روز گذشته عملیات زمینی بزرگی را در قلب کیف انجام نداده است، گلوله باران شدید در چندین شهر اطراف ادامه دارد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »