... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ - 8:54 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0
حملات گسترده موشکی و پهپادی انصارالله یمن به عربستان؛

جده مورد حملات موشکی قرار گرفت/ جیک سالیوان: «زمان پایان این جنگ فرا رسیده است

نیروهای انصار الله یمن، روز یکشنبه چندین حمله را علیه اهدافی در عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک انجام دادند.

سیاست شرق _ انصارالله یمن در یکی از شدیدترین حملات پهپادی و موشکی خود به عربستان، تاسیسات حیاتی انرژی این کشور را مورد اصابت قرار دادند که باعث آتش‌سوزی و کاهش موقت تولید نفت شد.

به نقل از یورونیوز، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان گفت که این حملات تلفات جانی در پی نداشت اما به خودروها و تعدادیاز خانه‌ها آسیب رساند.

در همین رابطه، عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را در یکی از تاسیسات آرامکو که مورد حمله قرار گرفته، کاهش داده است.

نیروهای انصار الله یمن، روز یکشنبه چندین حمله را علیه اهدافی در عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک انجام دادند.

وزارت انرژی عربستان گفت: «یکی از حملات به پالایشگاه یسرف در شهر ینبع در دریای سرخ صورت گرفت که منجر به کاهش موقت تولید شد که این موضوع با ذخایر جبران می‌شود.»

به گفته یکی از مقامات سعودی، دو پهپاد کارخانه گاز ینبع و یک پهپاد دیگر پالایشگاه یسرف که ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کند هدف قرار دادند.

انصار الله یمن روز یکشنبه گفتند حملات پهپادی و موشکی را علیه تاسیسات «حیاتی و مهم» از جمله تاسیسات آرامکو انجام دادند.

در همین حال، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان مدعی شد که پدافند هوایی، موشک‌های بالستیک پرتاب شده به سمت جیزانه در جنوب کشور و همچنین ۹ پهپاد را رهگیری و منهدم کرده است.

عربستان: حوثی‌ها از موشک‌های ایرانی استفاده کردند

بنا به همین گزارش، عربستانی ها مدعی شدند که با استناد به «تحقیقات اولیه»، انصار الله یمن «موشک‌های کروز ایرانی را علیه کارخانه نمک‌زدایی الشقیق و کارخانه آرامکو در جیزانه شلیک کردند.»

ائتلاف همچنین اعلام کرد که یک نیروگاه در ظهران الجنوب، یک پمپ بنزین در خمیس مشیط و یک نیروگاه گاز آرامکو در ینبع نیز هدف قرار گرفتند.

آتش در جده شعله‌ور شد

اما این حملات همچنان ادامه داشت و ائتلاف عربی که علیه انصار الله یمن می‌جنگند اعلام کرد که یک ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی آرامکو در جده شامگاه یکشنبه هدف قرار گرفت.

با این حال نیروهای ائتلاف مدعی شدند که شمار زیادی از پرتابه‌ها را بر فراز آسمان جده منهدم کردند. ساکنان این شهر تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که رگه‌هایی از نور ناشی از پدافند موشکی را در آسمان تاریک شب نشان می‌دهد.

این حمله باعث آتش‌سوزی محدود در این شهر ساحلی مشرف به دریای سرخ شد.

در همین رابطه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بدون اشاره به وضعیت بحرانی مردم یمن، در بیانیه‌ای این حملات را محکوم کرد و گفت که واشنگتن به حمایت کامل از شرکای خود در دفاع از خاکشان در برابر حملات حوثی‌ها ادامه خواهد دارد.

وی افزود: «زمان پایان این جنگ فرا رسیده است اما این تنها در صورتی رخ می‌دهد که حوثی‌ها با سازمان ملل همکاری کنند.»

انصار الله یمن روز شنبه نیز یک «حمله پهپادی» را علیه یک پایانه نفتی در جیزانه انجام داده بودند. یک پالایشگاه نفت در ریاض نیز در تاریخ ۱۰ مارس مورد حمله پهپاد از آنها قرار گرفت.

شهر جده عربستان در ۷۰۰ کیلومتری مرزهای یمن قرار دارد و پیش از این نیز در چندین نوبت مورد حملات موشکی و تعدادی نیروهای انصار الله یمن قرار گرفته بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »