... امروز: پنجشنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ فروردین ۱۴۰۱ - 8:46 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گوترش: پیشرفت های دیپلماتیک در موضوع اوکراین، مشاهده می شود

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد

سیاست شرق _ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه ۲۲ مارس ،گفت که عناصر پیشرفت دیپلماتیک در چندین موضوع کلیدی پیرامون اوکراین، قابل مشاهده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونیو گوترش گفت: «از ارتباط من با بازیگران مختلف، پیشرفت دیپلماتیک در چندین موضوع کلیدی به چشم می خورد… تا خصومت ها متوقف شود».

دبيركل سازمان ملل ابراز اطمينان كرد كه اين مناقشه تنها از طريق مذاكره مي تواند خاتمه يابد. وی تاکید کرد: “این جنگ، پیروز ندارد. دیر یا زود باید از میدان جنگ به میز صلح منتقل شود. این اجتناب ناپذیر است.”

در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری های خودخوانده دونباس، تهاجم خود به اوکراین رارتحت عنوان «عملیات نظامی ویژه ای» را اعلام و از سه جهت شرق، شمال و جنوب به اوکراین حمله نظامی نمود، با این حال وی تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن و بی طرفی این کشور و شکست واحدهای مسلح ملی‌گرا است که مستقیماً مسئول آنچه نسل‌کشی در دونباس عنوان شد، هستند.

تهاجم نظامی روسیه به اوکراین از طرف بیشتر کشورهای جهان، غیر قابل قبول عنوان و این کشور را با تحریم های گسترده آمریکا، اروپا و سایر متحدین مواجه ساخت.

با این حال، دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین در ۲۸ فوریه در منطقه گومل بلاروس برگزار شد. این مذاکرات پنج ساعت به طول انجامید. دور دوم مذاکرات نیز در ۳ مارس در بلاروس برگزار شد. هیئت ها برای دور سوم مذاکرات در ۷ مارس در منطقه برست، همچنین در بلاروس، دیدار کردند، گفتگو ها هم اکنون در قالب آنلاین و مجازی در حال جریان است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »