... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - 2:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش ها به توقف آموزش دختران توسط طالبان

تصمیم طالبان درباره عدم بازگشایی دبیرستان‌های دخترانه در افغانستان تاثیر اجتناب‌ناپذیری را برچشم‌انداز کسب حمایت بین‌المللی از افغانستان خواهد داشت. 

سیاست شرق _ مقامات آمریکایی اعلام کردند، واشنگتن نشست با نمایندگان گروه طالبان که قرار بود روزهای شنبه و یکشنبه در دوحه قطر برگزار شود را به دلیل تغییر سیاست این گروه در مورد آموزش دختران لغو کرده است.

به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تصمیم آن‌ها یک تغییر عمیقا ناامید کننده و غیرقابل توضیح در خصوص تعهدات طالبان به مردم افغانستان و همچنین جامعه بین‌المللی است. 

وی افزود: ما برخی از ارتباطات خود با طالبان از جمله جلسات برنامه ریزی شده در دوحه را لغو و به صراحت اعلام کرده‌ایم که این تصمیم را به عنوان یک تغییر مهم در تعاملات خود با طالبان در نظر می‌گیریم. 

سه مقام آگاه اعلام کردند که دیدارهای مقامات آمریکایی و طالبان قرار بود در حاشیه یک کنفرانس در روزهای شنبه و یکشنبه در دوحه قطر برگزار شود. 

به گزارش ایرنا، وزرای امورخارجه آمریکا، بریتانیا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، نروژ و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند که تصمیم طالبان درباره عدم بازگشایی دبیرستان‌های دخترانه در افغانستان تاثیر اجتناب‌ناپذیری را برچشم‌انداز کسب حمایت بین‌المللی از افغانستان خواهد داشت. 

تصمیم جدید طالبان برای عدم بازگشایی دبیرستان‌های دخترانه در افغانستان واکنش‌های گسترده در پی داشته است. حکومت طالبان دو روز پس از آن که اعلام کرد تمام مدارس از جمله مکاتب دخترانه در افغانستان بازگشایی خواهند شد، روز چهارشنبه از این موضع خود عقب‌نشینی و اعلام کرد که دبیرستان‌های دخترانه تا “اطلاع ثانوی” بسته خواهند بود. 

وزارت معارف طالبان در اطلاعیه جدید خود گفته که این مدارس پس از تصمیم‌گیری در مورد لباس دانش‌آموزان دختر و معلمان مطابق با “قوانین شرعی و سنتی افغانستان” بازگشایی خواهند شد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »