... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - 2:35 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

مذاکرات وین؛ پیشنهاد احتمالی آمریکا در خصوص سپاه

ایالات متحده در حال بررسی طرحی برای حذف «سپاه پاسداران» از فهرست سازمان‌های تروریستی و در عین حال باقی ماندن برخی از فرماندهان آن در فهرست ادعایی این کشور است.
جو بایدن، رئیس جمهور آمربکا

سیاست شرق _ شبکه تلویزیونی رسمی رژیم صهیونیستی « کان »، مدعی شد که ایالات متحده در حال بررسی طرحی برای حذف «سپاه پاسداران» از فهرست سازمان‌های تروریستی و در عین حال باقی ماندن برخی از فرماندهان آن در فهرست مورد نظر این کشور است.

به نقل از ایمانیتور ، این کانال تلویزیونی در گزارشی که توسط مفسر سیاسی آن، میشل استاین تهیه و روز یکشنبه پخش شد، اعلام کرد که پیشنهادی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمربکا در حال حاضر روی آن کار می کند، با هدف کاهش انتقادات وارده در داخل ایالات متحده ، اسرائیل و برخی متحدان منطقه ای آمریکا از هرگونه تصمیم برای کنار گذاشتن سپاه از آنچه «فهرست سازمان های تروریستی» عنوان شده است.

این کانال تلویزیونی همچنین اضافه کرد که دولت بایدن با این پیشنهاد قصد دارد به طرف‌هایی که مخالف حذف «سپاه پاسداران» از فهرست سازمان‌های تروریستی هستند، این پیام را بدهد که این اقدام تأثیری بر جهت‌گیری آمریکا نخواهد داشت.

این کانال خاطرنشان کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در حال حاضر برای شرکت در نشست شش جانبه در نقف و در سرزمین های اشغالی به سر می‌برد، از پاسخ دادن به اینکه آیا ایالات متحده «سپاه پاسداران ایران» را در آینده یک نهاد تروریستی می‌داند، طفره رفت.

وی با تاکید بر اینکه رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکادر امور ایران، تصمیم نهایی واشنگتن در مورد سپاه پاسداران را رد کرده است، خاطرنشان کرد: ایالات متحده همچنان منتظر پاسخ تهران به شرایط خود در خصوص تعهد به تلاش برای آرام کردن اوضاع خاورمیانه و عدم تنش است.

به گزارش این شبکه، اتحادیه اروپا برای متقاعد کردن ایرانیان به تعهد، بسیج شده است و انریکه مورا، فرستاده ویژه اروپا به تهران سفر کرد و با مقامات ارشد آنجا دیدار کرد تا به این هدف دست یابد.

شایان ذکر است که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل، بیانیه مشترکی صادر کردند و از حذف «سپاه پاسداران » از فهرست سازمان های تروریستی مخالفت کرده بودند.

طی هفته های گذشته رسانه های مختلف، گمانه زنی هایی در خصوص حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا انجام گردید که تاکنون مقامات آمریکایی، در این خصوص اعلام موضع مشخصی ننمودند.

خین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز پیش از این، در خصوص این مسئله اعلام موضع کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »