... امروز: پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
جهان ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 9:47 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهوری صربستان شد

ارزیابی اولیه رسانه‌های صربستان از نتیجه انتخابات روز یکشنبه نشان می‌دهد که الکساندر ووچیچ نزدیک به ۶۰ درصد آراء را به دست آورده است.

سیاست شرق _ الکساندر ووچیچ ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رئیس‌جمهور فعلی صربستان، یکشنبه شب پیروزی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرد.

به نقل از یورونیوز، ارزیابی اولیه رسانه‌های صربستان از نتیجه انتخابات روز یکشنبه نشان می‌دهد که الکساندر ووچیچ نزدیک به ۶۰ درصد آراء را به دست آورده است.

رئیس‌جمهوری کنونی صربستان در جریان سخنرانی خود نیز از کسب «حدود ۶۰ درصد آراء» سخن گفت. الکساندر ووچیچ در جریان کارزار انتخاباتی که تحت تاثیر تهاجم نظامی روسیه به اوکراین قرار گرفت خود را «ضامن ثبات» در صربستان معرفی کرده بود.

مسئولان برگزاری انتخابات صربستان گفته‌اند که تا پیش از روز دوشنبه درباره شمارش آراء اظهارنظری نخواهند کرد.

رای‌دهندگان در صربستان روز یکشنبه علاوه بر انتخابات ریاست‌جمهوری در رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان پارلمان این کشور نیز شرکت کردند. ارزیابی اولیه رسانه‌های صربستان حاکی است که حزب ترقی‌خواه صربستان حدود ۴۳ درصد آراء را در انتخابات پارلمانی کسب کرده است.

الکساندر ووچیچ در حالی به نظر می‌رسد برای دومین دوره پنج ساله در راس امور کشورش قرار خواهد گرفت که پیش از آغاز دوره ریاست‌جمهوری‌اش سمت‌های معاونت نخست‌وزیری و نخست‌وزیری را برعهده داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »