... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
جهان ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - 5:40 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در ادامه ماجرای توطئه ۲۰۲۱؛

برادر پادشاه اردن، از عنوان خانوادگی خود صرفنظر کرد

در پرونده موسوم به "فتنه" که در آوریل سال گذشته فاش شد، شاهزاده حمزه نیز از سوی سازمان های امنیتی اردن متهم شد در توطئه ای با هدف بی ثبات کردن کشور دست داشته است.

سیاست شرق _ حمزه بن الحسین، برادر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، روز یکشنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، کنار گذاشتن لقب «امیری» را تایید کرد.

به نقل از الجزیره، شاهزاده این اقدام خود را اینگونه توجیه کرد که اعتقادات شخصی او با رویکردها و روش های مدرن نهادهای دولتی همخوانی ندارد. او در این نامه می گوید که از سر صداقت و وجدان است که در عنوان «امیری» چیزی جز تکبر نمی بیند.

با این حال، مشخص نیست که این اقدام برادر ناتنی پادشاه اردن، با اختیار و قصد شخصی بوده و یا به دلیل اتهامات قبلی مبنی بر قصد توطئه علیه پادشاه اردن، بالاجبار و تنبیهی صورت گرفته است.

شایان ذکر است که در پرونده موسوم به “فتنه” که در آوریل سال گذشته فاش شد، شاهزاده حمزه نیز از سوی سازمان های امنیتی اردن متهم شد در توطئه ای با هدف بی ثبات کردن کشور دست داشته است.

پادشاه اردن در آن زمان اعلام کرده بود که تصمیم دارد در چارچوب خاندان هاشمی به موضوع شاهزاده حمزه رسیدگی کند.

در ۴ آوریل ۲۰۲۱، امان اعلام کرد که “تحقیقات اولیه” نشان داد که شاهزاده حمزه با “احزاب خارجی” در ارتباط و “تلاش برای بی ثبات کردن امنیت کشور و بسیج شهروندان علیه دولت” است که شاهزاده حمزه این اتهام را رد کرد.

با این حال، شاهزاده حمزه از برادر خود عذرخواهی کتبی کرد. او در ابتدای اسفندماه نامه ای عذرخواهی نوشت و در آن به اشتباه خود و مسئولیت ملی خود اعتراف کرد.

در آن زمان، دربار پادشاهی اردن بیانیه ای صادر کرد و اعلام کرد که شاه نامه ای از شاهزاده حمزه دریافت کرده است که در آن از «مواضع و سوء استفاده های» او علیه شاه و اردن و حوادث پس از آن در ماجرای فتنه، طلب بخشش کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »