... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - 11:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله با چاقو به سه طلبه در حرم رضوی مشهد

استاندار خراسان: با توجه به امنیتی بودن موضوع و پیگیری دستگاه اطلاعاتی فعلا تا این نتیجه به دست ما رسیده که فرد اهداف خاصی را دنبال می کرده است.

سیاست شرق _ امروز سه شنبه ۱۶ فروردین، سه طلبه در یکی از صحن های حرم رضوی مشهد با چاقو مورد حمله فردی قرار گرفتند، که یکی از آنها شهید شد و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری شده‌اند.

روابط عمومی “آستان قدس رضوی” روز سه‌شنبه، ۱۶ فروردین با صدور اطلاعیه‌ای از حمله به سه طلبه در “صحن پیامبر اعظم” خبر داد. این حمله با چاقو صورت گرفته است. طبق اطلاعیه، ضارب بازداشت شده و هویت او در دست بررسی است.

بنا به گزارش ها، طلبه شهید “حجت‌الاسلام اصلانی” نام دارد. این ۳ طلبه از طلاب جهادی بودند که سالها برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد خدمت می کردند و امروز در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.

استاندار: ضارب اهداف خاصی را دنبال می کرده است

یعقوبعلی نظری عصر سه شنبه در خصوص حادثه در حرم رضوی که منجر به کشته و مجروح شدن سه روحانی شده است، اظهار داشت: با توجه به تفکراتی که از ضارب روشن شده این حادثه با برنامه قبلی انجام شده ولی اینکه به تنهایی این اقدام را انجام داده یا عوامل دیگری او را همراهی کرده اند هنوز روشن نشده و در حال پیگیری هستیم که اخبار به زودی اطلاع رسانی هم می‌شود.

او با بیان اینکه تا این لحظه طبق آخرین اطلاعاتدریافتی حال دو مجروح حادثه که در بیمارستان بستری هستند، مساعد است، افزود: امیدواریم حال هر دو نفر هرچه زودتر بهبود یابد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: این موضوع محرز است که ضارب دارای افکار تکفیری و از عوامل استکباری بوده که به سه روحانی در حرم رضوی حمله کرده است و موضوع در حال پیگیری است.

او ادامه داد: با توجه به امنیتی بودن موضوع و پیگیری دستگاه اطلاعاتی فعلا تا این نتیجه به دست ما رسیده که فرد اهداف خاصی را دنبال می کرده است.

نظری با بیان اینکه چند تن فرد مشکوک و مظنون در این رابطه در محل حادثه دستگیر شده اند، ادامه داد: هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این افراد به ما اعلام نشده است.

او در خصوص نحوه بردن سلاح سرد در داخل حرم رضوی توسط ضارب گفت: ضارب با جاسازی سلاح سرد با توجه به حجیم نبودن این سلاح موفق به همراه بردن آن در داخل صحن حرم شده است.

فرماندار مشهد: موضوع در دست بررسی است

داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.

منبع: سیاست شرق و سایر خبرگزاری ها

انتهای پبام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »