... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - 7:26 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
در واکنش به اخراج ۲۷۵ دیپلمات های روسیه تاکنون؛

روسيه: اخراج دیپلمات های روسی از کشورهای غربی يك سياست “كوته بينانه” است

پسکوف: اخراج دیپلمات های روسی از کشورهای غربی به پیچیده تر شدن ارتباطات بین کشورها کمک می کند و امکان جستجوی راه های حل و فصل را با مشکل مواجه می کند و روسیه را به انجام اقدامات مشابه سوق می دهد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه

سیاست شرق _ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه روند اخراج دیپلمات های روس از کشورهای غربی را یک سیاست “کوته بینانه” توصیف کرد که جستجوی راه هایی برای حل و فصل اختلافات را پیچیده می کند.

به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «این یک سیاست کوته بینانه است که امکان انجام فعالیت دیپلماتیک در چنین شرایط پیچیده ای را کاهش می دهد».

پسکوف افزود: اخراج دیپلمات های روسی از کشورهای غربی به پیچیده تر شدن ارتباطات بین کشورها کمک می کند و امکان جستجوی راه های حل و فصل را با مشکل مواجه می کند و روسیه را به انجام اقدامات مشابه سوق می دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه به اخراج دیپلماتهای روس توسط کشورهای غربی دقیقا با همان اقدامات پاسخ خواهد داد.

قابل ذکر است که کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین ۲۷۵ دیپلمات روسی را اخراج کرده اند: ایتالیا ۳۰ نفر، اسپانیا ۲۵ نفر، دانمارک ۱۵ نفر، فرانسه ۳۰ نفر، آلمان ۴۰ نفر، سوئد ۳ نفر، آمریکا ۱۲ نفر، بلغارستان ۱۲ نفر، لهستان ۴۵ نفر. ، لیتوانی ۴، لتونی ۳، اسلواکی ۳، مونته نگرو ۱، استونی ۳ و مقدونیه شمالی ۵.

منبع: سیاست شرق و سایر خبرگزاری ها

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »