... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - 0:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایران تجهیزات ساخت قطعات سانتریفیوژ را به نطنز منتقل کرده است

آژانس اتمی در بیانیه‌‌ای گفته است بازرسان این آژانس تایید می‌کنند که این دستگاه‌ها در نطنز مهر و موم هستند و دیگر فعالیت نمی‌کنند.

سیاست شرق _ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از انتقال تجهیزات مربوط به ساخت قطعات سانتریفیوژها در ایران از کارگاه کرج به نطنز خبر داد.


خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۱۷ فروردین (۶ آوریل) در گزارش مربوط به انتقال تجهیزات ساخت سانتریفیوژها از کرج به نطنز نوشته است که این اقدام را شش هفته پس از احداث سایت دیگری در اصفهان برای ساخت همان قطعات انجام داده است.

آژانس اتمی در بیانیه‌‌ای گفته است بازرسان این آژانس تایید می‌کنند که این دستگاه‌ها در نطنز مهر و موم هستند و دیگر فعالیت نمی‌کنند.
رویترز به یک گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اشاره کرده است که این آژانس به اعضای خود ارسال کرده است.
ایران و آژانس اتمی قبلا توافق کرده‌اند که به نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل اجازه دهند دوربین‌هایی را در سایت تولید سانتریفیوژ در کرج نصب کنند اما یک ماه بعد مقامات ایرانی به آژانس اتمی اطلاع دادند تجهیزات مربوط به ساخت سانتریفیوژ‌های پیشرفته را به مکان جدیدی در اصفهان منتقل می‌کنند. آژانس برای نظارت بر این فعالیت، دوربین‌هایی را در محل مورد نظر نصب کرد.


رویترز نوشته است آژانس اتمی در بیانیه و گزارش محرمانه خود اشاره‌ای به محل دقیق تجهیزات انتقال یافته در نطنز نکرده است.

حدود یک سال است که آژانس بین المللی انرژی اتمی دوربین‌ها را در سایت‌های ایران نصب کرده و باید داده‌های جمع‌آوری شده توسط برخی از این دوربین‌ها مانند دوربین‌های کارگاه جدید اصفهان بررسی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »