... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - 11:31 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان شد

با روند پرتنش برکناری عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور، عاقبت با رای مثبت ۱۷۴ عضو پارلمان پاکستان ، شهباز شریف به نخست‌وزیری پاکستان انتخاب شد.

سیاست شرق _ پارلمان پاکستان روز دوشنبه ۲۲ فروردین شهباز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز، را به عنوان نخست‌وزیر جدید کشور انتخاب کرد.

به نقل از رسانه های پاکستانی، پس از یک هفته کشمکش‌ سیاسی، تظاهرات خیابانی و استعفای گروه کثیری از اعضای پارلمان و روند پرتنش برکناری عمران خان نخست‌وزیر سابق این کشور، عاقبت با رای مثبت ۱۷۴ عضو پارلمان پاکستان ، شهباز شریف به نخست‌وزیری پاکستان انتخاب شد.

چند دقیقه قبل از برگزاری رای‌گیری در پارلمان برای انتخاب نخست‌وزیر جديد، تمام اعضای پارلمانی حزب عمران خان به صورت دسته‌جمعی استعفا دادند. شاه محمود قریشی، وزیر خارجه سابق و معاون نخست‌وزیر در دولت عمران خان، در جلسه پارلمان استعفای دسته‌جمعی نمایندگان حزب «تحریک انصاف» را اعلام کرد.

با استعفای نمایندگان این حزب بیش از صد کرسی پارلمان خالی خواهد ماند و دولت جدید ناگزیر است در این حوزه‌ها انتخابات میان دوره‌ای برگزار کند.

در طول بحران سیاسی اخیر، عمران خان دولت آمریکا را به توطئه علیه دولتش متهم نمود ولی واشنگتن این اتهام را رد کرده است.

خان اصرار دارد که قربانی توطئه «تغییر رژیم» شده است که واشنگتن و مخالفانش را درگیر کرده است و قول داده است که به امید برگزاری انتخابات زودهنگام، مبارزه خود را به خیابان ها بکشاند.

شریف قول داد که درباره اتهامات خان تحقیق کند.

شهباز شریف، ۷۰ساله و رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز و برادر کوچکتر نواز شریف است که سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »