... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - 9:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تجمع اعتراضی در مقابل سرکنسولگری ایران در هرات

این تجمع اعتراضی روز دوشنبه و در پی انتشار فایل‌های ویدیویی در فضای مجازی و تحریک گروههای مخالف ایران، با ادعای آزار و اذیت افغانی های پناهنده در ایران برگزار شد.

سیاست شرق _ ده‌ها نفر از شهروندان افغانستان به تحریک گروههای مخالف ایران، در برابر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات تجمع کردند.

به نقل از تسنیم، این تجمع اعتراضی روز دوشنبه و در پی انتشار فایل‌های ویدیویی در فضای مجازی و تحریک گروههای مخالف ایران، با ادعای آزار و اذیت افغانی های پناهنده در ایران برگزار شد. سفارت ایران در کابل روز یکشنبه این تصاویر را ساختگی و بی‌اساس خوانده و اعلام کرده بود چنین شایعاتی برای آسیب رساندن به روابط تاریخی دو کشور پخش می‌شود.

برخی از این افراد علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسولگری، دوربین های امنیتی را شکستند و شعارهایی را علیه ایران سردادند.

بنا به همین گزارش، نیروهای محافظ نمایندگی با شلیک تیر هوایی اقدام به پراکنده‌ کردن این افراد داشتند که در نهایت با حضور مولوی «اسلام‌جار» والی حکومت طالبان افغانستان در هرات مقابل نمایندگی سیاسی ایران، این غائله ختم شده است.

ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای پذیرای پناهجویان و حدود ۵میلیون از اتباع افغانستان در چهار دهه گذشته بوده است. مردم ایران و افغانستان در یک حوزه تمدنی و از همبستگی فرهنگی گسترده ای برخوردارند.

ایران طی اشغال این کشور توسط شوروی سابق و آمریکا، از جمله کشورهایی بوده است که بیشترین کمک ها و حمایت ها را نسبت به مردم و مجاهدین افغانستان داشته است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از طالبان خواسته است تا امنیت اماکن دیپلماتیک را تامین کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »