... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - 8:59 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سریلانکا؛ رکود اقتصادی و بحران بدهی ها

سریلانکا اعلام کرد که پس از اتمام ارز خارجی برای واردات کالاهای مورد نیاز، تمام پرداخت‌های مربوط به بدهی خارجی ۵۱ میلیارد دلاری خود را نپرداخته است.

سیاست شرق _ سریلانکا جزیره ای در جنوب شبه قاره هند و در اقیانوس هند قرار دارد، که با بدترین رکود اقتصادی خود از زمان استقلال در سال ۱۹۴۸ دست و پنجه نرم می کند، کشوری که به باشگاه کوچکی از کشورهایی پیوسته است که نتوانسته اند بدهی های خود را بازپرداخت کنند.

به نقل از هندوستان تایمز، سریلانکای بحران زده، روز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از اتمام ارز خارجی برای واردات کالاهای مورد نیاز، تمام پرداخت‌های مربوط به بدهی خارجی ۵۱ میلیارد دلاری خود را نپرداخته است.

جزیره اقیانوس هند که با بدترین رکود اقتصادی خود از زمان استقلال در سال ۱۹۴۸ دست و پنجه نرم می کند، به باشگاه کوچکی از کشورهایی می پیوندد که نتوانسته اند بدهی های خود را بازپرداخت کنند.

لبنان که زمانی به عنوان “سوئیس خاورمیانه” شناخته می شد، در مارس ۲۰۲۰ برای اولین بار در تاریخ خود پرداخت بدهی خود را پرداخت نکرد، این کشور با یک بحران سیاسی_ اقتصادی عمیق و در میان اعتراضات گسترده در مورد فساد داخلی درگیر است.

در می ۲۰۲۰، آرژانتین برای نهمین بار در تاریخ خود اعلام کرد که قادر به پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار نیست.

بدهی قبلی آن در سال ۲۰۰۱، ۱۰۰ میلیارد دلار بود که بزرگ‌ترین رقم در تاریخ در آن زمان بود، با این حال این کشور تا بازگشت به بازارهای اعتباری بین المللی تا سال ۲۰۱۶ طول کشید.

این مشکل را همچنین بلیز، زامبیا و سورینام را در سال ۲۰۲۰ با آن مواجه بودند.

در نوامبر ۲۰۱۷، ونزوئلا – که بزرگترین ذخایر نفت جهان را دارد – نیز با مشکل عدم پرداخت بدهی های خود مواجه شده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »