... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - 3:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه: تاکنون ۱۴۰ فروند هواپیما اوکراینی سرنگون یا منهدم شده اند

مقامات روسیه از کشف و ضبط دو موشک تاکتیکی «توچکا-یو» متعلق به اوکراین خبر دادند.

سیاست شرق _ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش جدید از جنگ با اوکراین اعلام کرد که تاکنون ۱۴۰ فروند هواپیما اوکراینی سرنگون یا منهدم شده اند.

به نقل از آناتولی ، کوناشنکوف با بیان اینکه ۱۳ زیرساخت نظامی اوکراین شبانه با موشک‌ هدف قرار گرفتند، گفت: تاکنون ۱۴۰ فروند هواپیما، ۴۸۷ پهپاد، ۲۵۲ سامانه موشکی پدافند هوایی، ۲ هزار و ۳۵۳ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۲۵۶ راکت انداز، ۱۰۱۴ دستگاه هویتزر و خمپاره انداز و ۲ هزار و ۲۰۸ خودروی ویژه نظامی متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده است.

وی همچنین افزود: دو انبار موشک تاکتیکی توچکا-یو در شهرک های چروونا پولیانا و بالاکلیا مورد اصابت قرار گرفته و دو موشک نیز به دست آمد.

موشک توچکا با سخت جامد، تک مرحله ای با طول ۶٫۶ متر است که از سال ۱۹۷۶ وارد خدمت در ارتش سرخ شد و اوکراین نیز دارای تعدادی از این نوع موشک با برد کوتاه است .

– حمله به روستای گلوچینو در روسیه

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی اعلام کرد که اوکراین به سمت روستای گولووچینو در این منطقه آتش گشوده است.

وی با اشاره به اینکه خود به محل حادثه رسیده، اظهار داشت که در جریان این حمله ۳ نفر مجروح و بیش از ۳۰ خانه آسیب دیده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »