... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 1:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه از آمریکا خواست ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند

آنتونوف به کانال تلویزیونی گفت که ارسال سلاح به کیف، به جستجوی راه حل دیپلماتیک و حل و فصل اوضاع کمک نمی کند.

سیاست شرق _ در حالیکه آمریکا از همه راههای ممکن جهت ارسال کمک های نظامی به اوکراین استفاده می کند، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده روز دوشنبه گفت که روسیه یادداشتی رسمی به ایالات متحده ارسال کرده و از دولت بایدن خواسته است که ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند.

به نقل از نیوزویک، آنتونوف در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی دولتی روسیه-۲۴ روسیه از بسته تسلیحاتی ۸۰۰ میلیون دلاری واشنگتن برای اوکراین انتقاد کرد.

 جو بایدن رییس جمهور آمریکا در ۲۱ آوریل کمک نظامی را اعلام کرد و متعهد شد که توپخانه سنگین، مهمات و همچنین پهپادهای تاکتیکی جدید فونیکس گوست که توسط نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده است، به اوکراین ارسال کند.

آنتونوف به کانال تلویزیونی گفت که ارسال سلاح به کیف، به جستجوی راه حل دیپلماتیک و حل و فصل اوضاع کمک نمی کند.

آنتونوف گفت کرملین در یادداشت رسمی خود بر “غیرقابل قبول بودن” تامین تسلیحات از سوی ایالات متحده به اوکراین تاکید کرده است.

این دیپلمات گفت: ما خواستار پایان دادن به این اقدام شدیم.

او ایالات متحده را متهم کرد که “تلاش برای افزایش بیشتر درگیری و تشدید اوضاع” است.

بایدن هفته گذشته در یک سخنرانی از بسته جدید خود رونمایی کرد.بایدن همچنین متعهد شد که ده ها هویتزر و ۱۴۴۰۰۰ گلوله مهمات به کیف بفرستد.

پنتاگون روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده “به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای حمایت از نیروهای مسلح اوکراین در مواجهه با تجاوز روسیه ادامه خواهد داد.”

اظهارات آنتونوف پس از آن بیان شد که واشنگتن پست گزارش داد که یک کپی از یادداشت رسمی دیپلماتیک ارسال شده از مسکو به ایالات متحده را به دست آورده است.

بر اساس این خبرگزاری، کرملین در این یادداشت هشدار داده است که محموله‌های «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی آمریکا و ناتو به اوکراین، به درگیری‌ها شدت خواهد بخشید.

در یادداشت گزارش شده است که محموله های بیشتر می تواند “عواقب غیرقابل پیش بینی” داشته باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »