... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 2:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ملاقات وزرای دفاع ژاپن و آمریکا در واشنگتن

وزرای دفاع دو کشور، درمورد مسائل منطقه ای، امنیتی و تلاش های دوجانبه جهت تحکیم هرچه بیشتر روابط بین اتحاد آمریکا و ژاپن و اقدام برای گسترش همکاری ها با یکدیگر به گفت و گو پرداختند.

سیاست شرق _ وزرای دفاع ایالات متحده و ژاپن در واشنگتن، در خصوص روابط دفاعی دوجانبه و موضوعات مورد علاقه ، بخصوص وضعیت امنیتی اقیانوس آرام و تنش های موجود با چین و روسیه گفت و گو کردند.

در بیانیه ای که در تارنمای اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مورد این ملاقات منتشر شده ، آمده است: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با «کیشی نوبو» (Kishi Nobuo) وزیر دفاع ژاپن در واشنگتن دی.سی (پایتخت آمریکا) ملاقات کردند و درمورد مسائل منطقه ای، امنیتی و تلاش های دوجانبه جهت تحکیم هرچه بیشتر روابط بین اتحاد آمریکا و ژاپن و اقدام برای گسترش همکاری ها با یکدیگر به گفت و گو پرداختند.

بیانیه مطبوعاتی پنتاگون به قدردانی آستین از وزیر دفاع ژاپن جهت حضور در جلسه «گروه مشورتی امنیت اوکراین» اشاره و از ادامه نقش رهبری ژاپن در مقابله با تجاوز نامشروع روسیه علیه اوکراین تشکر کرده است.

در این بیانیه مطبوعاتی پنتاگون أمده است که وزرای دفاع آمریکا و ژاپن پس از آن به ادامه قدرت نمایی چین در شرق و دریای چین جنوبی به گفت و گو پرداخته و بر لزوم حفظ آزادی  در منطقه اقیانوس آرام و اقیانوس هند که متضمن صلح و رفاه برای همگان است، تاکید ورزیدند.

در پایان وزرای دفاع آمریکا و ژاپن بر ادامه لزوم همکارهای نزدیک با متحدان و شرکا جهت تقویت بازدارندگی یکپارچه و بهبودو پیش برد هنجارها، ارزش ها با نهادهایی که مبتنی بر زیرساخت قوانین بین الملل هستند، تاکید ورزیدند.

بنابراین گزارش وزیر دفاع آمریکا در این نشست به همتای ژاپنی خود گفت: مذاکرات امروز ما کمک می کند تا استراتژی های دفاعی خود را هماهنگ،  وضعیت نیروهای خود را بهینه  و نقش، ماموریت و قابلیت های خود را توسعه دهیم.

ملاقات وزیر دفاع ژاپن از آمریکا بدنبال  افزایش تنش میان توکیو و مسکو، صورت می گیرد. مسکو سامانه موشکی دفاعی ساحلی خود را در جزایر کوریل که مورد اختلاف دو کشور هستند، مستقر کرده است.

جزایر کوریل از جمله مناطقی است که روسیه و ژاپن بر سر حاکمیت آن دارای اختلاف هستند.

درهمین حال طی روزهای اخیر مسکو،  توکیو را به علت برگزاری رزمایش های دریایی مشترک و چنانچه دامنه این رزمایش ها به سواحل شرقی روسیه کشانده شوند، به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »