... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 0:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اختلاف نظر آلمان و فرانسه برای عضویت فوری اوکراین در اتحادیه اروپا

رهبران فرانسه و آلمان هردو تاکید کردند که خواستار آتش بس در جنگ اوکراین هستند و مذاکره بین اوکراین و روسیه را تنها راه رسیدن به صلح می‌دانند.

سیاست شرق _ شولتس صدراعظم آلمان و مکرون رئیس جمهور فرانسه، در دیدار خود در برلین جنگ اوکراین را بزرگ‌ترین چالش دانستند و خواستار آتش‌بس و مذاکره شدند.

به نقل از دویچه‌وله، اما به نظر می رسد آنها در رابطه با زمان و چشم‌انداز عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا اختلاف نظر و زمان متفاوتی را در نظر دارند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه نهم مه(۱۹ اردیبهشت) در اولین سفر خارجی خود پس از انتخاب مجدد، با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین دیدار کرد، دیداری که یکی از مهم‌ترین مسایل آن جنگ اوکراین و روسیه بود.

رهبران فرانسه و آلمان هردو تاکید کردند که خواستار آتش بس در جنگ اوکراین هستند و مذاکره بین اوکراین و روسیه را تنها راه رسیدن به صلح می‌دانند.

با این حال کمیسیون اتحادیه اروپا در حال بررسی درخواست عضویت اوکراین در این اتحادیه است و آلمان نظر مساعدی بر عضویت اوکراین در حال حاضر دارد. اولاف شولتس در این دیدار تاکید کرد: «ما همه بر این نظریم که اوکراین به خانواده اروپایی تعلق دارد. ما در حال هموار کردن راه به سوی اروپایی مشترک هستیم. اکنون فرآیندها تعریف شده است. اتحادیه اروپا در حال بررسی درخواست‌های پیشنهادی است و کمیسیون (اتحادیه اروپا) به زودی ارزیابی‌های خود را ارائه خواهد کرد.»

کمیسیون اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در ماه ژوئن(خرداد) موضع خود در مورد درخواست عضویت اوکراین را اعلام خواهد کرد. اما رئیس جمهور فرانسه این احتمال را مورد تردید قرار داد و گفت: «همه ما می‌دانیم که پیوستن اوکراین با معیارها و استانداردهای فعلی به اتحادیه اروپا، ممکن است چندین سال یا چند دهه طول بکشد.»

رئیس جمهور فرانسه در مقابل، ایجاد یک “جامعه سیاسی اروپایی” را برای  کشورهای دمکراتیک خارج از اتحادیه اروپا، مانند اوکراین پیشنهاد کرد که “فضای جدیدی را برای همکاری سیاسی و امنیتی فراهم کند”.

با این وجود، اولاف شولتس در واکنش به این سخنان مکرون گفت: «روشن است که این نباید و نمی‌تواند ما را از پیشبرد روندی که برای مدت طولانی روی آن کار کرده‌ایم، یعنی روند الحاق بازدارد، این به ویژه در مورد کشورهای غرب بالکان صدق می‌کند.»

فرانسه از سال ۲۰۱۴ و بروز اختلافات اساسی و تنش سیاسی بین روسیه و اوکراین، مواضع بینابینی نسبت به کشمکش دو کشور اتخاذ نموده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »