... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 6:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی شد

شورای عالی اتحاد به ریاست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، طی جلسه‌‌ای میان اعضای خود شیخ محمد بن زاید آل نهیان را به عنوان رئیس دولت این کشور انتخاب کرد.

سیاست شرق _ در بیانیه‌ای که از سوی دولت امارات متحده عربی منتشر شد، شیخ محمد بن زاید آل نهیان به اتفاق آرا به عنوان رئیس دولت امارات و جانشین شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان انتخاب گردید.

منابع رسمی امارات متحده عربی شنبه ۱۴ مه(۲۳ اردیبهشت) از انتخاب شیخ محمد بن زاید آل نهیان ۶۱ ساله به عنوان رئیس دولت این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری امارات، «وام» شورای عالی اتحاد به ریاست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس دولت و نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی در جلسه‌‌ای میان اعضای خود شیخ محمد بن زاید آل نهیان را به عنوان رئیس دولت این کشور انتخاب کرد.

اعضای این شورای عالی را حاکمان هفت امارت جنوب خلیج فارس تشکیل می‌دهند. محمد بن زاید حاکم ابوظبی نیز هست که ثروتمندترین امارت در این مجموعه به شمار می‌رود.

شیخ خلیفه بن ‌زاید آل ‌نهیان، رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی، روز جمعه، ۲۳ اردیبهشت، در ۷۳ سالگی بر اثر سکته درگذشت.

امارات با اعلام رسمی این خبر ۴۰ روز را عزای عمومی تعیین کرد که سه روز نخست آن تعطیل است.

زندگی رئیس دولت امارات متحده عربی

شیخ محمد بن زاید پیش از ریاست بر کشور امارات، منصب ولیعهدی ابوظبی و فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور را به عهده داشت.

او دوران تحصیلات اولیه خود را در شهرهای العین و ابوظبی با موفقیت به پایان رساند و سپس برای تحصیلات عالی و فنون نظامی در نیمه دوم دهه هفتاد میلادی عازم بریتانیا شد.

او در سال ۱۹۷۹ از آکادمی نظامی سلطنتی «سندهرست» در بریتانیا فارغ‌التحصیل شد و در آنجا آموزش‌های لازم در نیروی زرهی، پرواز هلیکوپتر، هوانوردی تاکتیکی و نیروهای چترباز را پشت سر گذاشت.

گفتنی است که امارات متحده عربی در ۲ دسامبر ۱۹۷۱ پس از استقلال ۷ امارت ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس‌الخیمه و ام‌القوین از بریتانیا به ابتکار شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، بنیانگذار امارات تشکیل شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »