... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 8:44 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اختلاف شدید میان بریتانیا و اتحادیه اروپا در بحبوحه جنگ اوکراین!

این احتمال وجود دارد که عزم بریتانیا برای تغییر این معاهدات الزام آور، باعث ایجاد یک جنگ تجاری میان لندن و اتحادیه اروپا با ۲۷ عضو آن شود.

سیاست شرق _ اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم بریتانیا که به دنبال تصویب قوانینی با هدف تغییر وضعیت ایرلند شمالی پس از برکسیت است، تهدید کرد که از «همه ابزارهایی که در اختیار دارد» برای مقابله با این تصمیم استفاده خواهد کرد.

به نقل از یورونیوز، بریتانیا استدلال می‌کند که اقدامش برای تغییر معاهدات قانونی الزام آورِ مرتبط با فعالیتهای تجاری در ایرلند شمالی، نوعی بیمه و تضمین برای زمانی است که احتمالا نتواند با این اتحادیه برای پایان دادن به اختلاف طولانی‌مدت بر سر قوانین تجاری پسابرکسیت به توافق برسد.

واکنش تند اتحادیه اروپا به اعلامیه بریتانیا در حالی منتشر می‌شود که این اتحادیه پیش از این بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا را متهم کرده بود که در تلاش است از توافقی که دولتش در چهارچوب مذاکرات خروج بریتانیا از این بلوک در سال ۲۰۲۰ میلادی امضا کرده بود، خارج شود.

این احتمال وجود دارد که عزم بریتانیا برای تغییر این معاهدات الزام آور، باعث ایجاد یک جنگ تجاری میان لندن و اتحادیه اروپا با ۲۷ عضو آن شود که حتی پس از برکسیت نیز همچنان بزرگترین شریک اقتصادی بریتانیا محسوب می‌شود.

لندن در هنگام خروج از اتحادیه اروپا و منطقه تجاری آزاد آن، توافقی را با بروکسل امضا کرد تا بر اساس آن، پست‌های گمرکی و سایر بازرسی‌ها در مرزهای زمینی ایرلند شمالی دایر نشوند؛ زیرا آزادی رفت و آمد مرزی یک عامل کلیدی برای برقراری صلحی است که به چند دهه خشونت در ایرلند شمالی پایان داده است.

در این میان، منتقدان دولت جانسون نیز با اشاره به حمله روسیه به اوکراین و ضرورت اتحاد برای واکنش به زیاده خواهی‌های مسکو، هشدار می‌دهند که دشمنی بریتانیا و اتحادیه اروپا آخرین چیزی است که اروپا در حال حاضر به آن نیاز دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »