... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 0:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه از نسل جدید سلاح های لیزری در اوکراین استفاده می کند

بوریسوف: این سلاح می تواند ماهواره ها را تا ارتفاع 1500 کیلومتری از سطح زمین غیرفعال کند.

سیاست شرق _ روسیه اعلام کرده است که استفاده از نسل جدیدی از تسلیحات لیزری را در اوکراین برای انهدام هواپیماهای بدون سرنشین آغاز کرده است، مسکو همچنین می گوید این سیستم می تواند ماهواره های در حال گردش به دور زمین را غیرفعال کند.

به نقل از الجزیره، یوری بوریسف، معاون نخست وزیر مسئول توسعه نظامی، روز چهارشنبه در کنفرانسی در مسکو گفت که روسیه در حال استقرار این سلاح لیزری در مقیاس زیاد است و افزود که می تواند ماهواره ها را تا ارتفاع ۱۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین غیرفعال کند.

بوریسوف در مورد آزمایش سلاح صحبت کرد که به گفته او روز سه شنبه انجام شد و منجر به انهدام یک پهپاد در فاصله ۵ کیلومتری در عرض ۵ ثانیه شد.

بوریسوف در پاسخ به این سوال که آیا این سلاح در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر، گفت: “بله، اولین مدل ها در حال حاضر در آنجا استفاده می شود” و افزود که این سلاح. رابرت( Zadera) نام دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه – ۴ سال پیش – اطلاعات کمی در مورد سلاح های لیزری، که با سیستم “Peresvit” شروع شد، که به نام راهب جنگجوی ارتدوکس قرون وسطایی الکساندر پریوست (Alexander Peresvet) نامگذاری شد، که در یک نبرد سخت جان باخت، فاش کرد.

مسکو جزئیات سلاح های لیزری را تحت پوشش محرمانه نگه می دارد.با این حال، در ماه مه سال گذشته، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مصاحبه ای گفت که ارتش روسیه «پریوست» را در سوریه در کنار سایر تسلیحات آزمایش کرده است و به استفاده آن در آنجا ادامه می دهد.

سامانه «زادرا»

اطلاعات کمی در مورد نسل جدید “زادرا” منتشر شد، اما رسانه های روسی در سال ۲۰۱۷ گفتند که مقامات هسته ای روسیه (روس اتم) به تولید آن به عنوان بخشی از برنامه ساخت سلاح بر اساس اصول فیزیکی جدید کمک کردند.

بوریسوف گفت: نسل جدید سلاح های لیزری قدرتمندتر است و می تواند باعث تخریب حرارتی دستگاه های مختلف شود.

وی افزود: این سلاح در حال حاضر به تعداد زیادی در اختیار نیروهای (موشکی) قرار گرفته است و می‌تواند تمام سامانه‌های ماهواره‌ای شناسایی دشمن احتمالی را در مدارهای تا ۱۵۰۰ کیلومتری از کار بیاندازد که منجر به شکست آنها در حین پرواز به دلیل استفاده از پرتوهای لیزر شود.

اظهارات بوریسوف نشان می‌دهد که روسیه پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه Persvet و سایر قابلیت‌های تسلیحات اعلام‌نشده داشته است، چیزی که دیگر قدرت‌های هسته‌ای مانند ایالات متحده و چین به دقت بر آن نظارت می‌کنند.

بوریسوف گفت که او به تازگی از ساروف، شهری در منطقه نیژنی نووگورود که مرکز تحقیقات تسلیحات هسته ای روسیه است، که قبلا به نام “آرزاماس-۱۶” شناخته می شد، بازگشته است. او گفت که “سیستم های تسلیحاتی مبتنی بر اصول فیزیکی جدید” در آینده نزدیک وارد بازار می شوند.

وی افزود: «این اساساً یک سلاح لیزری است، یک سلاح الکترومغناطیسی با طیف گسترده که در دهه آینده جایگزین سلاح‌های معمولی خواهد شد.» این ایده عجیبی نیست، واقعیت است.

رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۱۸ از مجموعه ای از سلاح های جدید، از جمله یک موشک بالستیک قاره پیما جدید، یک کلاهک هسته ای کوچک که می تواند در موشک های کروز، پهپادهای هسته ای، یک سلاح مافوق صوت و یک سلاح لیزری نصب شود، رونمایی کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »