... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - 5:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مدیریت ۴ فرودگاه مهم افغانستان به یک شرکت اماراتی سپرده شد

طالبان در حالی مدیریت چهار میدان هوایی افغانستان را به امارات متحده عربی سپرده که گزارش شده بود ابوظبی برای پذیرفتن این مأموریت با دوحه و انکارا در رقابت بود.

سیاست شرق _ قرارداد مدیریت فرودگاه های مهم کابل، قندهار، هرات و مزار شریف، به یک شرکت از کشور امارات متحده عربی واگذار شد.

به نقل از آریانیوز، قرارداد این واگذاری بین حکومت طالبان و یک شرکت اماراتی به امضا رسیده است.

این قرارداد روز سه‌شنبه (۳ خرداد) میان حمیدالله آخوندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان و رزاق اسلم، مدیر عامل شرکت گاک امارات متحده عربی در کابل به امضا رسیده است. جزئیات این قرداد تاکنون نشر نشده است.

قرار بود قطر و ترکیه به‌گونه‌ی مشترک مدیریت فرودگاههای افغانستان را به‌ عهده بگیرند. مقام‌های طالبان بارها با طرف‌های قطری و ترکی در این زمینه صحبت کرده بودند.

بنا به این گزارش، پیش‌تر ملاعبدالغنی برادر، به وزارت خارجه‌ی دستور داده بود تا به وزارت امور خارجه‌ی قطر برای تنظیم قرارداد امور میدان هوایی کابل مهلت معین تعیین کند.

طالبان در حالی مدیریت چهار میدان هوایی افغانستان را به امارات متحده عربی سپرده که گزارش شده بود ابوظبی برای پذیرفتن این مأموریت با دوحه و انکارا در رقابت بود.

گفتنی است که امارات متحده عربی یکی از معدود کشورهای بود که حکومت قبلی طالبان در دهه نود را به‌رسمیت شناخته بود. این کشور در حال حاضر هم با طالبان رابطه‌ی نزدیک دارد. اخیرا ملابرادر به ابوظبی سفر کرده بود و با رییس دولت جدید امارات متحده عربی دیدار کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »