... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - 3:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کشته شدن ۵ سرباز ترکیه در شمال عراق

با این تلفات، تعداد سربازان ترکیه که در آخرین حمله کشته شده اند به 17 نفر افزایش می دهد.

سیاست شرق _ وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج سرباز این کشور که با جنگجویان کرد در شمال عراق می‌جنگیدند، کشته شدند.

این بیانیه می افزاید که دو سرباز دیگر در جریان درگیری که روز سه شنبه در نزدیکی مرز عراق با ترکیه رخ داد، زخمی شدند.

خبرگزاری آناتولی، گفت که سربازان ترکیه با جنگجویان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که آنکارا و برخی کشورهای دیگر، آنها را یک سازمان تروریستی می‌نامند، درگیر شده‌اند .این درگیری ها در جریان آخرین حمله برون مرزی ترکیه علیه پ ک ک که پایگاه هایی در شمال عراق دارد، رخ داد.

با این تلفات، تعداد سربازان ترکیه که در آخرین حمله کشته شده اند به ۱۷ نفر افزایش می دهد. ترکیه معتقد است که ده ها جنگجوی پ.ک.ک در جریان این عملیات کشته شده اند.

پ ک ک از سال ۱۹۸۴ قیام مسلحانه ای را علیه دولت ترکیه به راه انداخته است، درگیری که منجر به کشته شدن ۴۰۰۰۰ نفر، که بسیاری از آنها غیرنظامی هستند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که ترکیه به زودی عملیات نظامی جدیدی را در شمال سوریه نیز آغاز خواهد کرد که به گفته او برای ایجاد یک “منطقه امنیتی” ۳۰ کیلومتری (۱۹ مایلی) در امتداد مرز آنها طراحی شده است.

ترکیه می خواهد از این مناطق امنیتی استفاده کند تا مخالفان کرد خود را در فاصله ای امن نگه دارد – و برخی از ۳.۷ میلیون پناهجوی سوری را که در حال حاضر در داخل مرزهایش پناه گرفته اند، اسکان دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »