... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 9:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0
در پیامی به اولین دوره اجلاس «دختران ایران قوی»:

رئیسی: لازم است برای رسیدن به جایگاه در خور و شایسته زنان ایرانی، گام‌های اساسی برداریم.

اگر چه لازم است برای رسیدن به جایگاه در خور و شایسته زنان ایرانی، گام‌های اساسی برداریم، اما هیچ مشکل غیرقابل رفعی بر سر راه نیست.

سیاست شرق _ رئیس جمهور در پیامی به اجلاس «دختران ایران قوی» تاکید کرد،دولت مردمی مصمم است برای ایران قوی، بسترهای لازم برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دختران این سرزمین، در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و سایر عرصه‌ها فراهم شود.

به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در پیامی به اولین دوره اجلاس «دختران ایران قوی» در شهر قم، برگزاری این اجلاس را فرصت مغتنمی برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دختران قوی ایران دانست و اظهار داشت: عاملی که در تاریخ معاصر ایران، بیش از هر عنصر دیگری، نقش‌آفرین بوده، بانوان و دختران مجاهدی بوده‌اند که دوشادوش و پیشاپیش پدران و همسران و فرزندان خود در راه اعتلای اسلام و پیشرفت کشور جانبازی کرده‌اند.

در این پیام که توسط آرمیتا رضایی‌نژاد دختر شهید داریوش رضایی‌نژاد قرائت شد، آمده است: دختران فرهیخته ایران اسلامی، با تأسی به الگوهای تابنده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اسوه‌های علم و عمل در تاریخ درخشان ایران، ثابت کرده‌اند که می‌توانند در ساحت دانایی و توانایی به سهولت فراتر از دیگران روند و در عرصه‌های مختلف شخصی، خانوادگی و اجتماعی، جلوه‌هایی از عزت و قدرت همراه با حیا و عفاف را به نمایش بگذارند.

در قسمت دیگری از این پیام آمده است: حضرت معصومه (س) از نمونه‌های بارز زنان مجاهد در تاریخ در علم و معرفت دینی و بصیرت و آگاهی سیاسی و همچون حضرت صدیقه طاهره و حضرت زینب کبری(س) در عزم، اراده، تصمیم و کنشگری اجتماعی، الگویی بی‌بدیل و درخشان برای دختران هستند.

رییس جمهور همچنین گفت: ما معتقدیم در راه رسیدن به ایران قوی، باید از همه ظرفیت‌های کشور، بخصوص از حضور و مشارکت اثربخش و پویای دختران و زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تربیتی، به درستی استفاده کرد.عاملی که در تاریخ معاصر ایران، بیش از هر عنصر دیگری، نقش‌آفرین بوده، بانوان و دختران مجاهدی بوده‌اند که دوشادوش و پیشاپیش پدران و همسران و فرزندان خود در راه اعتلای اسلام و پیشرفت کشور جانبازی کرده‌اند.

آقای رئیسی افزود: در نقطه مقابل، دشمن تمام توان خود را بکار گرفته است تا با کم‌رنگ کردن عناصر هویتی و انسجام اجتماعی و سست نمودن پایه‌های ایمانی در اندیشه جوانان از جمله دختران، قدرت ایران را که برآمده از هویت دینی و ملی مستقل خود است، به چالش بکشند.

در این پیام آمده است: امروز اگر چه لازم است برای رسیدن به جایگاه در خور و شایسته زنان ایرانی، گام‌های اساسی برداریم، اما هیچ مشکل غیرقابل رفعی بر سر راه نیست. باید همت و تلاش مضاعف خود را برای رسیدن به قله‌های علم، معنویت، اخلاق، توانمندی و نقش‌آفرینی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به کار ببندید و در این راه، با توکل به خدا برای خود رسالتی الهی، تاریخی و میهنی قائل باشید.

آقای رئیسی در این پیام تاکید کرد: دولت مردمی مصمم است برای ایران قوی، بسترهای لازم برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دختران این سرزمین، در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و سایر عرصه‌ها فراهم شود و امیدواریم برگزاری چنین نشست‌هایی به بهترین وجه ممکن دولت را در این مسیر یاری و راهنمایی نماید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »