... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 11:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا برای صدور قطعنامه علیه ایران، به اتحادیه اروپا می پیوندد

پرایس: تایید می‌کنم که قصد داریم به بریتانیا، فرانسه و آلمان برای ارائه قطعنامه‌ای درباره ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس بپیوندیم.

سیاست شرق _ ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه دو ژوئن (۱۲ خرداد) تایید کرد که به همراه تروییکای اروپایی در حال آماده کردن قطعنامه‌ای است تا ایران را به «همکاری کامل» با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ترغیب کند، مسئله ای ایران ضمن هشدار در این خصوص، آن را غیرسازنده توصیف کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ند پرایس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا، روز پنجشنبه مدعی شد: «ایران به سوالات آژانس پاسخ درستی نداده است.»

وی افزود: «تایید می‌کنم که قصد داریم به بریتانیا، فرانسه و آلمان برای ارائه قطعنامه‌ای درباره ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس بپیوندیم.»

یک منبع اروپایی در وین در روزهای اخیر به آماده کردن پیش‌نویس این قطعنامه اشاره کرده بود که واکنش شدید ایران را در پی داشت. ایران اعلام کرد که نسبت به هرگونه «اقدام غیرسازنده» در شورای حکام پاسخ می‌دهد.

آمریکایی‌ها پس از روی کار آمدن جو بایدن و تلاش برای احیای برجام از تلاش برای صدور هرگونه قطعنامه‌ای علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کرده بودند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »