... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 0:34 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

گفت و گوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و کنیا

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به وجود پیشرفت در روند برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، بر اهمیت روابط با آفریقا به ویژه کشور کنیا تاکید کرد.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتایی کنیایی خود با اشاره به روند مثبت مهار همه گیری کرونا در ایران، بر آمادگی برای ارسال کمک های بشردوستانه در زمینه پزشکی نظیر واکسن به کنیا و قاره آفریقا تاکید کرد.

به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و خانم ریچل اومامو وزیر امور خارجه کنیا، روز پنجشنبه در خصوص مناسبات دوجانبه و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به وجود پیشرفت در روند برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، بر اهمیت روابط با آفریقا به ویژه کشور کنیا تاکید کرد و لزوم هم افزایی بین جمهوری اسلامی ایران و کنیا در مورد برخی تهدید های مشترک در عرصه بین المللی نظیر تروریسم و دزدی دریایی را نیز یادآور شد.

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به روند مثبت مهار همه گیری کرونا در ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک های بشردوستانه در زمینه پزشکی نظیر واکسن به کنیا و قاره آفریقا تاکید کرد.

وی ضمن دعوت از وزیر امور خارجه کنیا جهت سفر به تهران، همکاری دو کشور را در مجامع منطقه ای و بین المللی حائز اهمیت خواند و خاطر نشان ساخت: ظرفیت های بسیار خوبی برای گسترش روابط در همه زمینه ها و از جمله تجاری و بخش خصوصی بین دو کشور وجود دارد.

تاکید وزیر خارجه کنیا بر جایگاه مهم ایران

وزیر امور خارجه کنیا نیز در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر جایگاه مهم ایران، توسعه مناسبات میان دو کشور را خواستار شد و با اشاره به در پیش بودن جلسات کمیسیون مشترک دو کشور ابراز امیدواری کرد برگزاری این کمیسیون منجر به توسعه و گسترش بیشتر روابط تهران و نایروبی شود.

خانم ریچل اومامو همچنین توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ دو طرف در مجامع منطقه ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار دارد. دو وزیر امورخارجه نحوه تسهیل امور کنسولی مرتبط با اتباع دو کشور را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در این گفت و گوی تلفنی، طرفین آخرین تحولات مذاکرات وین برای رفع تحریم ها و موضوع جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »