... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 9:11 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سیدعباس صالحی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات شد

سید عباس صالح شریعتی (زاده ۱۳۴۲ در مشهد) مشهور به سید عباس صالحی فعال فرهنگی و حوزوی ، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی است.

سیاست شرق _ سید عباس صالحی با حکم رهبر انقلاب، به عنوان نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول موسسه اطلاعات منصوب شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی «سید عباس صالحی» را به عنوان نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول جدید روزنامه اطلاعات منصوب کردند.

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمود دعایی» از سال ۱۳۵۹ تا زمان فوتش، این مسئولیت را بر عهده داشت؛ وی روز یکشنبه ۱۵ خرداد ماه جاری در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

سید عباس صالحی کیست؟

دکتر سیدعباس صالحی متولد ١٣٤٣ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزا حسن صالحی(متوفی ١٣٩٦) است.

سید عباس صالحی دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

سوابق اجرایی:

–  عضو هیات مدیره‌ و هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی از سال ٧٦ تاکنون (٥ دوره)

– عضویت در شورای «مهندسی فرهنگی» (شورای عالی انقلاب فرهنگی) از ٨٥ تا ٨٧

– عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی و مدیرمسئول و سردبیر برخی از نشریات علمی و فرهنگی کشور

سید عباس صالحی در دولت اول حسن روحانی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. عملکرد وی در طول حضورش در معاونت فرهنگی، اهالی فرهنگ و کتاب را تا حد قابل توجهی به رضایت رساند. تعامل با اصحاب فرهنگ و نشر و همچنین ارتقای مشارکت با تشکل‌های مدنی نشر در اجرای مناسبت‌های فرهنگی؛ بویژه مشارکت دهی در سیاستگذاری و واگذاری امور اجرایی نمایشگاه کتاب تهران به تشکل های نشر را باید از نقاط مثبت در کارنامه صالحی خواند. در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ خورشیدی، او از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »