... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - 0:27 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی

جمهوری اسلامی ایران، تصویب قطعنامه شورای حکام را اقدامی "شتابزده و غیر متوازن" دانسته است.

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای، از تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد نموده و اعلام کرد”گام‌های عملی متقابلی” را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

به نقل از ایسنا، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیانیه‌ای به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد و گفت که ایران “به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب این قطعنامه، گام های عملی متقابلی را اتخاذ کرده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آنها است‌”.

بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی در مقابل این خواست می‌گوید “بر اساس بیانیه مشترک مورخ ۵ مارس ۲۰۲۲ ، حسن نیت خود را در تعامل با آژانس با ارائه اطلاعات فنی دقیق” نشان داده و انتظارش این بوده که آژانس نیز “با رویکردی مستقل، بی‌طرفانه و حرفه‌ای، اقدامی سازنده و واقع بینانه در جهت عادی سازی موضوعات پادمانی” کند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد که همواره با آژانس “همکاری سازنده‌ای” داشته و برنامه هسته‌ای ایران “شفاف‌ترین برنامه صلح آمیز هسته‌ای” در میان کشورهای عضو آژانس است.

جمهوری اسلامی ایران، تصویب قطعنامه شورای حکام را اقدامی “شتابزده و غیر متوازن” دانسته است.

جمهوری اسلامی ایران در مقابل این قطعنامه، گام‌های عملی متقابلی را برخواهد داشت که “نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی” از جمله آنها است

در این بیانیه از تصویبب قطعنامه شورای حکام به عنوان “اقدامی سیاسی، نادرست و غیرسازنده” به شدت انتقاد شده است.

به گزارش سیاست شرق، قطعنامه ای که از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به شورای حکام ارائه شده بود، روز چهارشنبه با ۳۰ رای مثبت، ۳ ممتنع و با مخالفت چین و روسیه به تصویب رسید.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »