... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 1:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نشست وزرای خارجه اروپایی با برخی کشورهای عربی درباره جنگ غزه

قرار است احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و وزیران خارجه عربستان سعودی، مصر و اردن در این مذاکرات در بروکسل، پایتخت بلژیک شرکت کنند.

سیاست شرق _ نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روز دوشنبه ۲۲ ژانویه (۲ بهمن)، با وزرای خارجه برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب، درباره جنگ در نوار غزه و ابتکارهای احتمالی برای حل و فصل مناقشه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها برگزار می شود.

به نقل از دویچه وله، قرار است احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و وزیران خارجه عربستان سعودی، مصر و اردن در این مذاکرات در بروکسل، پایتخت بلژیک شرکت کنند.

دور بعدی مذاکرات، قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا با یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل و ریاض مالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، یک دیپلمات ارشد در سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است، موضوع کانونی این گفت‌وگوها، ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی همزمان برای اسرائیل خواهد بود.

جنگ در نوار غزه و حملات اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون، منجر به حان باختن بیش از ۲۵٠٠٠ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۶٠٠٠٠ فلسطینی شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »