... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 8:55 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه: یک کشته و ۲۷ مفقود در غرق شدن رزمناو مسکووا

روسیه روز ۲۶ فروردین تایید کرد که مسکوا غرق شده و علت آن را آتش‌سوزی و انفجار در انبار مهمات آن عنوان کرد، اما اوکراین می‌گویند که رزمناو مسکو هدف یک فروند موشک نپتون اوکراینی قرار گرفت.

سیاست شرق _ وزارت دفاع روسیه یک هفته پس از غرق شدن رزمناو مسکوا در دریای سیاه اعلام کرد که در این رخداد یک نفر کشته و ۲۷ نفر نیز مفقود شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری روسی اینترفکس، بر اساس اطلاعیه این وزارتخانه گزارش داد که ۳۹۶ خدمه دیگر این رزمناو به کشتی‌های دیگر ناوگان روسیه در دریای سیاه منتقل شدند.

از زمان غرق شدن کشتی مسکوا گزارش‌هایی به نقل از بستگان خدمه این کشتی درباره کشته‌ها و مفقودان حادثه منتشر شده است.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که به بستگان مفقودشده‌ها و قربانی این حادثه کمک کرده است.

روسیه روز ۲۶ فروردین تایید کرد که مسکوا غرق شده و علت آن را آتش‌سوزی و انفجار در انبار مهمات آن عنوان کرد. اما اوکراین می‌گویند که رزمناو مسکو هدف یک فروند موشک نپتون اوکراینی قرار گرفت و روز بعد از آن نیز غرق شد.

مسکوا گل سرسبد ناوگان روسیه در دریای سیاه و یکی از مشهودترین دارایی‌های این کشور در جنگ اوکراین بود. اگرچه روسیه با وسواس خبرهای جنگ اوکراین را پوشش می‌دهد، غیاب ناگهانی کشتی به آن عظمت به‌سادگی قابل پنهان کردن نبود و عاقبت مسکو به غرق شدن آن اعتراف کرد.

جنگ اوکراین با تهاجم. ارتش روسیه در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین آغاز و تاکنون تلاش کشورها و سازمان های بین المللی برای توقف آن موثر نبوده است.

در همین رابطه، و به گزارش الجزیره،پس از وعده نخست وزیر کانادا جاستین ترودو در اوایل این هفته مبنی بر ارسال توپخانه بیشتر به اوکراین در مواجهه با حمله روسیه به مناطق شرقی این کشور، کانادا به نوبه خود گفت که به نیروهای دفاعی اوکراین توپخانه سنگین ارائه کرده است.

وزارت دفاع کانادا اعلام کرد تعدادی هویتزر M777 و مهمات آنها را به نیروهای اوکراینی تحویل داده و در حال نهایی کردن قراردادهای خودروهای زرهی است که در اسرع وقت به اوکراین ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »