... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 1:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

وقوع زلزله شدید ۷.۶ ریشتری در ژاپن

ترک‌های بزرگی روی زمین در واجیما، استان ایشیکاوا، در ۱ ژانویه ۲۰۲۴، پس از زلزله‌ای شدید که منطقه وسیعی در سواحل دریای ژاپن در مرکز ژاپن را لرزاند، دیده می‌شود. (کیودو)

سیاست شرق _ زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۷.۶ در نمیاد ریشتر، امروز دوشنبه، منطقه وسیعی در سواحل دریای ژاپن را لرزاند، که هوای جشن های سال نو را بر هم زد و هشدار سونامی بزرگی برای استان مرکزی ایشیکاوا صادر شد.

به نقل از خبرگزاری کیودو ژاپن، آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد این زمین لرزه که ساختمان هایی در مرکز توکیو را نیز لرزاند، حوالی ساعت ۴:۱۰ بعد از ظهر رخ داد و حداکثر شدت لرزه ۷ در مقیاس شدت لرزه ای ژاپن در شبه جزیره نوتو در ایشیکاوا ثبت شد. سونامی ۱.۲ متری به بندر واجیما در منطقه رسید.

این زمین لرزه در منطقه وسیعی از استان آئوموری در شمال شرقی ژاپن تا منطقه جنوب غربی کیوشو احساس شد. هشدار سونامی همچنین برای مناطق ساحلی استان های یاماگاتا، نیگاتا، تویاما، فوکویی و هیوگو صادر شد.

به گزارش سازمان هواشناسی ژاپن، کانون این زمین لرزه در منطقه نوتو و عمق آن بسیار کم بوده است.

به گفته دولت های محلی و آتش نشانی، بسیاری از خانه ها در بخش هایی از ایشیکاوا فرو ریخت. برق تقریباً ۳۲۵۰۰ خانه در این استان قطع شد.

یک زن ۸۰ ساله در ایتویگاوا، استان نیگاتا، هنگام تخلیه سقوط کرد و از ناحیه سر آسیب دید.

عکس گرفته شده در ۱ ژانویه ۲۰۲۴، یک دروازه فروریخته در ورودی زیارتگاه شینتو در کانازاوا در استان ایشیکاوا در مرکز ژاپن پس از زلزله ای با قدرت اولیه ۷.۶ ریشتر منطقه وسیعی در سواحل دریای ژاپن را لرزاند./کیودو

سازمان هواشناسی اعلام کرد سونامی در استان های تویاما و نیگاتا نیز مشاهده شد.

دولت ژاپن که یک دفتر واکنش اضطراری را در دفتر نخست وزیری در توکیو ایجاد کرده است، گفت که هیچ گونه ناهنجاری در نیروگاه های هسته ای این کشور پس از زلزله گزارش نشده است.

شرکت راه آهن شرق ژاپن به طور موقت عملیات تمام خطوط توهوکو، جوتسو و هوکوریکو شینکانسن را به دلیل زلزله متوقف کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »