... امروز: سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 0:11 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در مخالفت با اقدامات اسرائیل در نوار غزه علیه فلسطینیان؛

جیل استاین، کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، بازداشت شد

سیاست شرق _ پلیس آمریکا، جیل استاین، نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را، هنگام مشارکت در تظاهرات دانشگاه واشینگتن به طرفداری از فلسطینیان، بازداشت کرد.

به نقل از وبسایت «آمریکای امروز»، پلیس همچنین جیسون کول، مدیر کمپین انتخاباتی این نامزد و میرل کایر، معاون کول نیز را در جریان حمایت از اعتراضات به ارتباط این دانشگاه با جنگ غزه بازداشت کرده است.

استاین در اعتراض به حمایت از دانشجویانی شرکت کرد که با تحصن در چادرها اعلام کردند تا زمانی که دانشگاه، خواسته‌های آنها از جمله کنار گذاشتن سرمایه‌ گذاری‌های خود در شرکت «بوئینگ» و تحریم مراکز دانشگاهی اسرائیل را اجرا نکند، آنجا را ترک نخواهند کرد.
«سی‌ان‌ان» به نقل از سخنگوی ستاد انتخاباتی استاین گفت: «ما هنوز از هیچ اتهامی آگاه نیستیم».
جیل استاین پزشک آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدهٔ آمریکا در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ از طرف حزب سبز آمریکا بود. او پیش از این، در سال ۲۰۰۲ کاندیدای فرمانداری ماساچوست شده بود.

استاین:«به من آموختند که نسل کشی نباید دیگر تکرار شود»

این پزشک یهودی دانشگاه هاروارد، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، جیل استین به عنوان نامزد حزب سبز ۱.۵ میلیون رای به دست آورد.

جیل استاین، ۷۳ ساله، در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که به دنبال نامزدی حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

استاین همچنین از منتقدین خشونت پلیس است و خواستار آموزش بیشتر مجریان قانون در تاکتیک های حل مناقشه شده است. پس از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس در مینیاپولیس در سال ۲۰۲۰، استین خواستار کنترل جامعه بر پلیس شد و گفت: “پلیس قرار است از جوامع ما محافظت کند و به آنها خدمت کند، نه آنکه آنها را وحشت زده کند.”

استاین همچنین، هر دو حزب سیاسی را متهم می کند که به یک “ماشین جنگ بی پایان” و پیمانکاران نظامی و مقامات دولتی کمک می کند.

به عنوان کاندید رئیس جمهوری، او گفته است که سیاست خارجی آمریکا را اصلاح خواهد کرد و آن را حول محور «حقوق بشر» متمرکز خواهد کرد تا با «خشونت، اشغال و آپارتاید» مخالفت کند.

استاین در حالی که جنگ اسرائیل با حماس ادامه دارد، خواستار آتش بس از سوی اسرائیل شده است.

در فوریه ۲۰۲۳، او گفت که مردم اوکراین در یک “جنگ نیابتی ابرقدرت ها” استفاده می شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »