... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 9:31 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چاد، کاردار خود را از تلاویو، فراخواند

وزارت امورخارجه چاد: در مواجهه با این فاجعه، چاد تلفات انسانی بسیاری از غیرنظامیان بی گناه را محکوم می کند" و خواستار "آتش بسی است که منجر به راه حل دائمی برای مسئله فلسطین شود.

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه چاد، امروز یکشنبه، از احضار کاردار سفارت خود در تل آویو، برای رایزنی به دلیل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد .

وزارت امور خارجه چاد در بیانیه‌ای با بیان اینکه کاردار خود را، به دلیل کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه برای رایزنی احضار کرده است، افزود: «دولت چاد با بیشترین دقت و نگرانی اوضاع خاورمیانه را ، به ویژه امواج خشونت های مرگبار بی سابقه در نوار غزه را دنبال می‌کند. “

این بیانیه خاطرنشان کرد که “در مواجهه با این فاجعه، چاد تلفات انسانی بسیاری از غیرنظامیان بی گناه را محکوم می کند” و خواستار “آتش بسی است که منجر به راه حل دائمی برای مسئله فلسطین شود.”

چاد ششمین کشوری است که بعد از اینکه شیلی، کلمبیا، اردن، ترکیه و هندوراس، به دلیل حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه، سفرای خود را فراخواندند، کاردار خود را از تل آویو، فراخوانده است.

چاد واقع در مرکز قاره آفریقا و دارای جمعیت اغلب مسلمان، در سال ۱۹۷۲ میلادی و در نتیجه درگیری میان اعراب و اسرائیل، روابط خود با این رژیم را به حالت تعلیق درآورد با این حال در سال ۲۰۱۹ آن را از سر گرفت.

با این حال، با سفر «محمد ادریس دبی»، رئیس جمهوری چاد در بهمن ماه گذشته(۲۰۲۳)، در مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سفارت کشورش در تل آویو را افتتاح کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »