... امروز: یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 1:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هزاران نفر، برای حمایت از نخست‌وزیر اسپانیا، به خیابان ها آمدند

نخست‌وزیر اسپانیا در حال حاضر تمام قرارهای رسمی خود را لغو کرده و گفته است که تصمیم خود را روز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اعلام خواهد کرد.

سیاست شرق _ روز شنبه ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) بیش از ۱۰ هزار نفر به منظور حمایت از پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در مادرید، پایتخت این کشور به تظاهرات پرداختند.

به نقل از یورونیوز، این تجمعات گسترده طرفداران سانچز در واکنش به استعفای احتمالی نخست‌وزیر اسپانیا برگزار شد.

سانچز روز چهارشنبه ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) به طور غیرمنتظره اعلام کرد که در حال بررسی استعفای خود است. او شکایت مربوط به اتهام فساد علیه همسرش “بگونا گومز” را دلیل آن عنوان کرده است.

نخست‌وزیر اسپانیا در حال حاضر تمام قرارهای رسمی خود را لغو کرده و گفته است که تصمیم خود را روز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اعلام خواهد کرد.

اتهام به خانم گومز

اتهام توسط یک گروه خصوصی مشهور به طرح دعاوی برای اهداف جناح راست علیه خانم گومز مطرح شده بر پایه و اساس گزارش‌های خبری تنظیم شده است. با این وجود، دادستان منطقه مادرید روز پنجشنبه توصیه کرد که این پرونده فعلا کنار گذاشته شود.

دادگاه مستقر در مادرید در نهایت یا روند رسیدگی به شکایت را خواهد کرد یا با هدف محاکمه خانم گومز، تحقیقات کاملی را آغاز خواهد کرد. اما فعلا این اختیار را دارد که افراد مشخص را به عنوان به دادگاه دعوت کنند، موضوعی که می‌تواند باعث شرمندگی بیشتر شود.

کیفرخواستی برای گومز صادر نشده است

موضوع این سوء استفاده احتمالی خانم گومز از موقعیت خود برای تعیین بر مبنای تجاری است. دادگاه اطلاعات بیشتر در این خصوص ارائه نشده و گفته است که تحقیقات محرمانه است.

پیش‌تر نیز یک نهاد نظارتی در اسپانیا در اوایل سال جاری میلادی، شکایت حزب راستگرای مردم علیه سانچز را که ادعای می‌کرد گومز در مورد یک شرکت هواپیمایی بر شوهرش گذاشته شده است، محکمه‌پسند ندانست.

گومز ساله، مناصب دولتی نیست و از پروفایل سیاسی ۴۹ ساله است. او در رشته های بازاریابی تحصیلی انجام داده و در پروژه های جمع آوری کمک های مالی و سازمان های غیردولتی مشارکت داشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »