... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 7:19 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش های جهانی به حملات اسرائیل به غزه

کشورها و سازمان های مختلف، این حملات را نقض آشکار قوانین بین المللی، مصداق جنایت علیه بشریت و علیه مردم بی دفاع فلسطین دانستند.

سیاست شرق _ حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که چندین شهید و زخمی برجای گذاشت، واکنش های شدید سازمان‌ها ، نهادها و شخصیت‌های مختلف را برانگیخته است، واکنش هایی که این حملات را نقض آشکار قوانین بین المللی، مصداق جنایت علیه بشریت و علیه مردم بی دفاع فلسطین دانستند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه چند منطقه نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد که در جریان آن تاکنون دست‌کم ۱۰ فلسطینی از جمله یک کودک پنج ساله شهید و ۷۵ نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان همکاری اسلامی

سازمان همکاری اسلامی از جامعه جهانی بویژه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که برای توقف این تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی و فراهم کردن حمایت جهانی از ملت فلسطین، مسؤولیت پذیر باشد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین بشدت حملات بیرحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که در جریان آن چندین شهید و زخمی برجای گذاشته، محکوم کرده است. ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نقض حقوق بین الملل و قطعنامه‌های قانونی نهادهای بین المللی دانسته است.

دانشگاه الازهر مصر

دانشگاه الازهر مصر در بیانیه‌ای شدید اللحن ضمن محکوم کردن حمله سبعانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بر ضرورت اتحاد کشورهای عربی و مسلمانان برای کمک به مردم فلسطین، حمایت از آرمان آنها و مبارزه مشروع و قانونی‌شان در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

در بیانیه این نهاد مصری آمده است: با شدیدترین عبارت‌ها تروریسم رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار فلسطینی‌ها و حمله به زنان و کودکان را محکوم می‌کنیم.

الازهر همچنین سکوت جامعه بین‌الملل در قبال این تجاوزگری رژیم صهیونیستی را غیرقابل قبول و خلاف عقل دانست و تأکید کرد که این سکوت این رژیم کودک کش را تشویق می کند که به ادامه اقدامات غیر انسانی خود و تجاوزات مکرر خود علیه برادران فلسطینی و بیگناه‌مان ادامه دهد.

ایران

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت:مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه بطور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.

کنعانی افزود: این حق قانونی ملت و گروههای مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.

قطر

وزارت امورخارجه قطر جمعه شب با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مواضع جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف این حملات علیه غیرنظامیان شد.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین بر موضع ثابت قطر در حمایت از مردم فلسطین و حقوق مشروع آنها تأکید شده است.

ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم و بر لزوم پایان دادن هر چه سریعتر آن تاکید کرد.

در متن این بیانیه آمده است: این حمله که منجر به جان باختن غیرنظامیان، از جمله کودکان شده را غیرقابل قبول دانسته و عمیقا نگران افزایش تنش در منطقه پس از حملات هستیم. بر لزوم پایان دادن هر چه سریعتر به این حوادث پیش از آنکه به بن بست جدید درگیری تبدیل شود، تاکید کرده و خواهان خویشتنداری طرفین هستیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »