... امروز: سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 0:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سخنان قابل تامل رئیس جمهور چین، در دیدار با وزیرخارجه آمریکا در پکن

شی : "من احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد را به عنوان سه اصل اساسی پیشنهاد کردم. آنها هر دو درس از گذشته و راهنمای آینده هستند."
رئیس جمهور چین شی جین پینگ با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در تالار بزرگ مردم در پکن، پایتخت چین، ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ ملاقات 

سیاست شرق _ شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، روز جمعه گفت که چین از دیدن آمریکایی با اعتماد به نفس، آزاد ، مرفه و شکوفا خوشحال است و امیدوار است که ایالات متحده نیز بتواند با دید مثبت به توسعه چین نگاه کند.

به نقل از خبرگزاری شین هوا، شی در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، که به پکن سفر کرده است، گفت: «این یک مسئله اساسی است که باید به آن پرداخته شود، درست مانند دکمه اول پیراهن، که باید درست شود، تا روابط چین و آمریکا واقعاً تثبیت، بهبود یابد و به جلو برود».

شی با اشاره به اینکه امسال چهل و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین چین و ایالات متحده است، گفت که در طول ۴۵ سال گذشته، این روابط از باد و باران گذشته است و چندین الهامات مهم برای ارائه دارد.

شی گفت: چین و ایالات متحده باید شریک باشند تا رقیب. به جای آسیب رساندن به یکدیگر به موفقیت یکدیگر کمک کنند. به جای شرکت در رقابت شریرانه، به دنبال زمینه های مشترک و حفظ تفاوت ها باشید. و به جای گفتن یک چیز، اما برعکس عمل کردن، به کلمات احترام بگذارید.

شی گفت: “من احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد را به عنوان سه اصل اساسی پیشنهاد کردم. آنها هر دو درس از گذشته و راهنمای آینده هستند.”

در حال حاضر، تحولی که در یک قرن گذشته دیده نشده است، به شکلی عمیق در حال رخ دادن است و وضعیت بین المللی سیال و متلاطم است. شی گفت که این تمایل مشترک دو ملت و جامعه بین المللی است که چین و ایالات متحده را بسوی تقویت گفتگو، مدیریت اختلافات و پیشبرد همکاری ها پیش می برد.

شی گفت: «من بارها گفته‌ام که این سیاره به اندازه‌ای بزرگ است که بتواند توسعه مشترک و رفاه مربوط به چین و ایالات متحده را در خود جای دهد.»

شی دیدار سال گذشته خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سانفرانسیسکو را به یاد آورد، زمانی که آنها چشم انداز سانفرانسیسکو را که آینده محور است، راه اندازی کردند. در یکی دو ماه گذشته، دو تیم بر اساس تفاهمات مشترک سران دو کشور عمل کرده، ارتباطات را در زمینه های مختلف حفظ کرده و پیشرفت خوبی داشته اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »