... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 6:33 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

قرارداد نظامی اندونزی با ترکیه، برای خرید پهباد رزمی

اندونزی 12 پهپاد جدید از هوافضای ترکیه به ارزش 300 میلیون دلار خریداری کرده است که طی 32 ماه، تحویل این کشور داده خواهد شد.

سیاست شرق _ وزارت دفاع اندونزی، روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور ۱۲ پهپاد جدید از هوافضای ترکیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است که جدیدترین خرید از یک سری خرید با هدف نوسازی تجهیزات نظامی قدیمی این کشور است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق پس از آن صورت گرفت که جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در ماه ژوئیه به کابینه خود گفته بود که هزینه های بیش از حد آژانس های امنیتی کشور از جمله وزارت دفاع را حفظ خواهد کرد.

در ژانویه، پرابوو سوبیانتو، وزیر دفاع، قراردادی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای خرید ۱۲ جت جنگنده میراژ ۲۰۰۰-۵ منعقد کرد که با انتقادهایی مواجه شد زیرا آنها بسیار قدیمی تلقی می شدند. اندونزی نیز در ماه فوریه ۴۲ جت جنگنده رافائل را به قیمت ۸.۱ میلیارد دلار خریداری کرد که طی چند سال به صورت مرحله ای تحویل داده خواهد شد.

بر اساس داده های دولت، وزارت دفاع اندونزی با ۱۳۴.۳ تریلیون روپیه (۸.۸۹ میلیارد دلار)، بیشترین تخصیص را از کل بودجه کشور در سال جاری به خود اختصاص داده است.

قرارداد با شرکت هواپیمایی ترکیه مستقر در آنکارا در ماه فوریه نهایی شد و انتظار می‌رود هواپیماهای بدون سرنشین ظرف ۳۲ ماه پس از امضای قرارداد تحویل داده شوند. وزارت دفاع در بیانیه ای اعلام کرد که این قرارداد شامل سامانه شبیه سازهای آموزشی و پرواز(سمیلاتور) نیز می شود.

بیرقدار یا “بایراکتار” می‌تواند از طریق کنترل از راه دور و یا به طور مستقل عملیات پرواز رزمی انجام دهد. اولین پرواز آزمایشی “بیرقدار تی‌بی‌۲” در اوت سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و در دسامبر یک سال بعد آزمایش پرتاب موشک با آن انجام شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »