... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - 8:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گردان های القسام: تعدادی از اسرا، در بمباران غزه توسط اسرائیل کشته و زخمی شدند

گردان های القسام چندین بار هشدار داده بود که بمباران نوار غزه توسط اسرائیل، منجر به کشته و زخمی شدن اسرای اسرائیلی در بازداشتگاه خود می شود و پیش از این نیز اعلام کرده بود که 60 اسیر بازداشتی خود، در نتیجه حملات مداوم ارتش اسرائیل به این نوار غزه کشته شده اند.

سیاست شرق _ گردان های عزالدین قسام ، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین( حماس )، از کشته شدن یک سرباز وظیفه زن و زخمی شدن یک سرباز اسیر دیگر، در بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه در روز پنجشنبه خبر داد .

به نقل از خبرگزاری الجزیره، بنا به اعلام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، سرباز وظیفه زن زندانی به نام فاول عزای مارک آسیانی (۱۹ ساله) اهل شهرک مدیین کشته شد و یک سرباز اسیر شده در بمباران نوار غزه توسط اسرائیل، به شدت مجروح شد.

این جنبش همچنین اشاره کرد که بعداً بدون جزئیات بیشتر، مطالبی را برای مستندسازی این موضوع منتشر خواهد کرد.

گردان های القسام چندین بار هشدار داده بود که بمباران نوار غزه توسط اسرائیل، منجر به کشته و زخمی شدن اسرای اسرائیلی در بازداشتگاه خود می شود و پیش از این نیز اعلام کرده بود که ۶۰ اسیر بازداشتی خود، در نتیجه حملات مداوم ارتش اسرائیل به این نوار غزه کشته شده اند.

حماس پیشتر اعلام کرده بود که تعداد اسرای خود بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسرائیلی و سایر ملیت ها، در جریان نبرد «طوفان الاقصی » که توسط گردان های القسام در هفتم اکتبر گذشته آغاز شد، بوده است.

حماس اعلام کرد که در میان بازداشت‌شدگان «دو مقام بلندپایه» وجود دارد و می‌خواهد آنها را با بیش از ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی از جمله کودکان و زنان در زندان‌های اسرائیل مبادله کند، اما تل‌آویو در انعقاد چنین معامله‌ای جدیت نشان نداد.

این جنبش ۴ زن زندانی را «به دلایل بشردوستانه»، دو زن دارای تابعیت آمریکایی در پاسخ به تلاش‌های میانجی‌گری قطر و دو زن اسرائیلی با میانجیگری مصر و قطر آزاد کرد.

اسرائیل برای سی و چهارمین روز متوالی حمله زمینی، هوایی و دریایی را به نوار غزه انجام می دهد که تا به امروز منجر به کشته شدن ۱۰۸۱۲ نفر که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند و حدود ۲۷۰۰۰ مجروح و همچنین تخریب گسترده محله های مسکونی، تاسیسات حیاتی و بیمارستان ها اقدام نموده است.

در همین حال، جناح‌های مقاومت با تلاش‌های ارتش اسرائیل برای نفوذ به نوار غزه، درحال مقابله و نبرد هستند و خسارات سنگینی به صفوف آن وارد کرده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »