... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 9:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

اکسیوس: فناوری چند زبانه جدید هوش مصنوعی، راه اندازی شد

این مدل هوش مصنوعی زبان، بیش از دو برابر سایر مدل‌های منبع باز موجود را، پوشش می‌دهد، که نتیجه یک پروژه یک ساله شامل 3000 محقق در 119 کشور است.

سیاست شرق _ یک مدل جدید هوش مصنوعی( AI) مولد، منبع بازی است که می تواند دستورالعمل ها را به بیش از ۱۰۰ زبان دنبال کند و شکاف های موجود در این رابطه را پر کند.

به نقل از اکسیوس، اکثر مدل‌هایی که ابزارهای مولد هوش مصنوعی امروزی را تقویت می‌کنند، بر روی داده‌ها به زبان‌های انگلیسی و چینی آموزش داده می‌شوند و شکاف عظیمی را از هزاران زبان موجود را ایجاد می‌کنند و به طور بالقوه، دسترسی به فناوری قدرتمند را برای میلیاردها نفر محدود می‌کنند.

  شرکت ارتباطات هوش مصنوعی و آزمایشگاه تحقیقاتی غیرانتفاعی هوش مصنوعی آن ، روز سه‌شنبه مدل زبان بزرگ چندزبانه منبع باز (LLM) خود را به نام Aya منتشر کرد .

این مدل هوش مصنوعی زبان، بیش از دو برابر سایر مدل‌های منبع باز موجود را، پوشش می‌دهد، که نتیجه یک پروژه یک ساله شامل ۳۰۰۰ محقق در ۱۱۹ کشور است.

 کارگروه فعال در این مورد، با یک مدل پایه از پیش آموزش داده شده روی متن شروع کرد، که ۱۰۱ زبان را پوشش می داد و آن را روی آن زبان ها تنظیم کرد.

آنها همچنین مجموعه داده ای ایجاد کردند که سعی می کند با داشتن حدود ۲۰۴۰۰۰ اعلان و تکمیل توسط سخنرانان مسلط به ۶۷ زبان، نکات ظریف فرهنگی و اطلاعات معنادار را به تصویر بکشد.

با این حال، این تیم گزارش می دهد که Aya از دیگر مدل های چندزبانه منبع باز موجود در هنگام ارزیابی، توسط انسان یا استفاده از GPT-4 بهتر عمل می کند.

این تیم پیش‌بینی می‌کند که از Aya برای تحقیقات زبانی و حفظ و بازنمایی زبان‌ها و فرهنگ‌هایی که در خطر کنار گذاشته شدن، از پیشرفت‌های هوش مصنوعی هستند استفاده شود.

Cohere یک شرکت فناوری چندملیتی کانادایی است که بر روی هوش مصنوعی متمرکز است و در مدل‌های زبان بزرگ تخصص دارد .  Cohere در سال ۲۰۱۹ توسط آیدان گومز ، ایوان ژانگ، و نیک فراست،  تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در تورنتو و سانفرانسیسکو ، با دفاتری در پالو آلتو و لندن قرار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »