... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - 12:47 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ایروانی: پشت ادعاهای بی‌اساس علیه ایران در جنگ اوکراین، انگیزه‌های سیاسی نهفته است

ایروانی: ایران همواره گفته است که ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهپاد برای استفاده در درگیری اوکراین را رد می‌کند.

سیاست شرق _ امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: پشت اقدام برخی کشورها در مرتبط ساختن ادعاهای بی اساس علیه ایران در جنگ اوکراین با قطعنامه ۲۲۳۱ انگیزه‌های سیاسی نهفته است.

به نقل از ایرنا، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جمع خبرنگاران ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهپاد از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد و تاکید کرد این ادعاها هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

به دنبال نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست اوکراین و برای بررسی موضوع نقش پهپادهای ایرانی در جنگ در این کشور برگزار شده بود، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پیرامون بحران در اوکراین و تلاش برخی از کشورها برای مرتبط ساختن بحران اوکراین و قطعنامه ۲۲۳۱در خصوص توافق هسته ای را تشریح کرد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، موضع ایران در مورد شرایط اوکراین را روشن و پیوسته خواند که از ابتدای شروع بحران در اوکراین بطور مستمر مورد تاکید قرار گرفته است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: ما همواره بر این امر تاکید داشته‌ایم که همه اعضای سازمان ملل باید بطور کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین الملل از جمله حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی احترام بگذارند.

ایروانی اضافه کرد: ایران به عنوان کشوری که تجربه هشت سال تجاوز و جنگ تحمیلی را پشت سرگذارده است، بطور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و از طرف‌ها خواسته تا خویشتنداری به خرج داده، از افزایش تنش اجتناب کرده و در یک پروسه واقعی برای حل و فصل اختلافات وارد شوند و به ریشه‌های ایجاد این شرایط پرداخته شود.

وی افزود: ما از تلاش‌های جاری برای یافتن راه حل برای این مناقشه حمایت کرده و در این رابطه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در دوطرف درگیری در مناسبت‌های مختلف تماس گرفته است.

سفیر و نماینده دائم ایران خاطرنشان کرد: ایران همواره گفته است که ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهپاد برای استفاده در درگیری اوکراین را رد می‌کند.

وی از اینکه برخی کشورها در بحران اوکراین فقط انگیزه‌ها و اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند، ابراز ناامیدی کرد و افزود: این کشورها با ایجاد یک کارزار ضد اطلاعاتی و جنگ روانی علیه ایران تلاش می‌کنند از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل یک تفسیر گمراه کننده ارائه کرده و بین ادعاهای بی‌اساس و قطعنامه۲۲۳۱ ارتباط برقرار کنند.

ایروانی افزود: ایران تاکید دارد که موضوعات حول درگیری جاری در اوکراین کاملا با قطعنامه ۲۲۳۱ در شکل و محتوا غیر مرتبط است و هر فعالیتی در این رابطه خارج از قطعنامه و دستور کار دبیرخانه است. به علاوه قاطعانه اعتقاد داریم که هیچ یک از سلاح‌های صادراتی ایران از جمله پهپاد به سایر کشورها مشمول پاراگراف ۴ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ نیست.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده خود را برای حل وفصل درگیری‌ها در اوکراین ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »