... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 9:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
با اظهارنظرهایی درباره حملات اسراییل به غزه؛

سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، دوباره اسرائیل را خشمگین کرد

سانچز: «فیلم‌هایی که ما می‌بینیم و تعداد فزاینده کودکانی که[در غزه ] می‌میرند، تردید جدی دارم که (اسرائیل) با قوانین بشردوستانه بین‌المللی مطابقت دارد.
پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، قبل از اولین جلسه کابینه خود در کاخ مونکلوا در مادرید، اسپانیا، ۲۲ نوامبر، با اعضای جدید دولت.

سیاست شرق _ پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز پنجشنبه، با بیان اینکه، تردید دارد اسرائیل به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام می گذارد و تکرار اقدام نظامی در نوار مرزی قابل قبول نیست، دوباره اسرائیل را عصبانی کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات نخست وزیر اسپانیا، باعث شد که دولت اسرائیل برای دومین بار در کمتر از ۱۰ روز گذشته، سفیر اسپانیا را برای اعتراض به سخنان وی، احضار کند. سخنگوی وزارت خارجه اسپانیا نتوانست بلافاصله اظهار نظر کند.

سانچز در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی اسپانیا گفت: «فیلم‌هایی که ما می‌بینیم و تعداد فزاینده کودکانی که[در غزه] می‌میرند، تردید جدی دارم که (اسرائیل) با قوانین بشردوستانه بین‌المللی مطابقت دارد.

وی افزود: آنچه ما در غزه می بینیم، قابل قبول نیست.

هفته گذشته، اظهارات مشابه سانچز و همتای بلژیکی وی الکساندر دو کرو، در گذرگاه رفح که تحت کنترل مصر است، الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل را بر آن داشت تا سفرای هر دو کشور را احضار کند.

یک منبع دولتی اسپانیا گفت که اسرائیل پس از حمله حماس در ۷ اکتبر چندین بار سفیر اسپانیا را فراخوانده است.

با وجود اختلافات دیپلماتیک هفته گذشته، سانچز که بر برگزاری کنفرانس صلح فشار می آورد، در این مصاحبه گفت که روابط اسرائیل و اسپانیا “صحیح” است و “کشورهای دوست نیز باید چیزهایی را به یکدیگر بگویند.”

وی همچنین گفت که کشورهای اروپایی باید درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین گفتگو کنند.

هرچند، درخواست ها برای راه حل دو دولتی، برای مناقشه فلسطین و اسرائیل از ۷ اکتبر، افزایش یافته است، اما اسرائیل گفته است که یک کشور فلسطینی باید غیرنظامی باشد تا امنیت آن تهدید نشود.

از عملیات طوفان الاقصی، که توسط مبارزان فلسطینی در ۱۵ مهر(۷ اکتبر)، به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن ۱۲٠٠ نفر و اسارت بیش از ۲۵٠ نفر اسرائیلی گردید، نوار غزه، مورد حملات گسترده و مرگبار اسرائیل قرار گرفت، که تا کنون منجر به مرگ ۱۶ هزار نفر( بیش از ۱٠ هزار زن و کودک) و ۳۵ هزار مجروح شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »