... امروز: جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 1:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

اولین فصلنامه تخصصی «هوش مصنوعی» منتشر شد

سیاست شرق _ شرکت ملی انفورماتیک ایران، اولین فصلنامه «هوش مصنوعی» را با عنوان هوش نما با هدف مطالعه جامع اکوسیستم هوش مصنوعی ایران منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، فصل نامه هوش‌نما به همت مرکز هوش مصنوعی شرکت ملی انفوماتیک با هدف بررسی جامع اکوسیستم هوش مصنوعی کشور از ابعاد مختلف تهیه شده است.
برای تهیه این گزارش اطلاعات مورد نیاز از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، بخش‌های خصوصی، تشکّل‌ها و فعّالان حوزه، گردآوری و دسته‌بندی شده است.
بنا به همین گزارش، قطعاً برخی از شرکتها و فعالین حوزه هوش مصنوعی کشور از قلم افتاده‌ که درخواست شده است، موارد از طریق پست الکترونیکیai.info@nicholding.net اطلاع داده تا در شماره بعدی این گزارش درج گردند.

این شماره فصلنامه هوش نما به ارائه‌ اجمالی رویدادها و فعالان حوزه هوش مصنوعی می‌‌پردازد و شامل بخش های اصلی زیر است:

  • رویدادهای هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی و حاکمیت
  • شرکتهای فعال در حوزه هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی و دانشگاهیان

جهت دانلود هوش نما اینجا کلیک کنید.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) مبنایی برای تقلید از فرآیندهای هوش انسانی از طریق ایجاد و استفاده از الگوریتم های ساخته شده در یک محیط محاسباتی پویا است.

به بیان ساده هوش مصنوعی (AI) به توسعه ماشینهای هوشمندی اشاره دارد که میتوانند کارهایی را انجام دهند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند. برخی از نمونه ها عبارتند از ادراک بصری تشخیص گفتار تصمیم گیری و ترجمه.

زبان هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که در حوزه های مختلف وارد شود و آنها را متحول کند، از جمله این صنایع میتوان به حوزه ی مراقبت های بهداشتی و پزشکی حمل و نقل مالی، آموزش بازاریابی و سرگرمی گرفته تا حوزه نظامی اشاره کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط:

استفاده ایمن از هوش مصنوعی

نخستین قانون استفاده از هوش مصنوعی

پیشرفت ترسناک هوش مصنوعی

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »