... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۱۵ دی ۱۴۰۲ - 6:15 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بلومبرگ: سه پیشرفت ترسناک هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

شخصیت‌های برجسته مشهوری از جمله استیون هاوکینگ در سال ۲۰۱۵ و ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷، درباره خطرات توسعه سیستم‌های تسلیحاتی مرگ‌بار یا اصطلاحا ربات‌های قاتل هشدار داده بودند.

سیاست شرق _ سال ۲۰۲۳ سالی مهم در تاریخ هوش مصنوعی بود. اما این تنها آغاز ماجرا بود. برخی از کارشناسان بر این باورند که در سال ۲۰۲۴ پیشرفت‌های هراس‌انگیزی را از هوش مصنوعی شاهد خواهیم بود.

به نقل از بلومبرگ، از تولید محتوای جعلی و ساختگی تا بسیاری توانایی‌های دیگر از جمله کاربردهای عملی چت‌جی‌پی‌تی. لایوساینس در گزارش خود چند نمونه از هولناک‌ترین پیشرفت‌های احتمالی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ را فهرست کرده است.

هوش جامع مصنوعی

هوش جامع مصنوعی اصطلاحی است که دانشمندان علوم رایانه‌ای آن را به کار می‌برند و مقصودشان رسیدن به مرحله‌ای است که در آن، هوش مصنوعی از انسان پیشی می‌گیرد و باهوش‌تر می‌شود. پس از اخراج و بازگشت به کار سم آلتمن، مدیرعامل شرکت اوپن‌ای‌آی، شایعاتی درباره ظهور یک فناوری به نام کیو استار مطرح شد که به گمان برخی ممکن است تحقق هوش جامع مصنوعی باشد.

تقلب در انتخابات و فناوری جعل عمیق

جعل عمیق اصطلاحا به تصاویر یا ویدیوهای کاملا ساختگی از افراد گفته می‌شود که ممکن است تصویر نادرستی از آن‌ها نشان دهد. با پیشرفت هوش مصنوعی، احتمال ترسناکی که پیش می‌آید این است که بتوان از جعل عمیق برای تغییر در نتایج انتخابات و انتشار پیام‌های جعلی استفاده کرد.

ربات‌های قاتل با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای در ابزارهای جنگی استفاده می‌شود. شخصیت‌های برجسته مشهوری از جمله استیون هاوکینگ در سال ۲۰۱۵ و ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷، درباره خطرات توسعه سیستم‌های تسلیحاتی مرگ‌بار یا اصطلاحا ربات‌های قاتل هشدار داده بودند. برخی از پیشرفت‌های نگران‌کننده، نشان می‌دهند که امسال ممکن است سال ظهور ربات‌های قاتل باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »