... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - 8:37 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تصویب اولین قطعنامه، در مورد استفاده ایمن از هوش مصنوعی در سازمان ملل

این سند که غیرالزام‌آور است، از اعضای سازمان ملل نیز خواسته است که «از استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی که عملکرد آنها مطابق با قوانین بین‌المللی حقوق بشر نیست، خودداری کنند یا آن را متوقف کنند.

سیاست شرق _ مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه اولین قطعنامه خود را تصویب کرد که از اعضا می خواهد از قابلیت اطمینان و ایمنی در استفاده از هوش مصنوعی اطمینان حاصل کنند.

به نقل از کیودو نیوز، در این قطعنامه آمده است که مجمع عمومی سازمان ملل”بر نیاز به استاندارد سیستم های هوش مصنوعی ایمن، مطمئن و قابل اعتماد” برای ارتقای تحول دیجیتال و دسترسی عادلانه به مزایای آنها به منظور دستیابی به تمام اهداف توسعه پایدار سازمان ملل تاکید می کند.

این سند که غیرالزام‌آور است، از اعضای سازمان ملل نیز خواسته است که «از استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی که عملکرد آنها مطابق با قوانین بین‌المللی حقوق بشر نیست، خودداری کنند یا آن را متوقف کنند».

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مجمع در ماه دسامبر قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن به «نیاز فوری جامعه بین‌المللی برای رسیدگی به چالش‌ها و نگرانی‌های» ناشی از توسعه سامانه‌های تسلیحاتی مرگبار که قادر به فعالیت بدون قضاوت انسانی هستند، اشاره شد.

در سازمان ملل، موضوعات مرتبط با هوش مصنوعی نیز در شورای امنیت و در یک پانل مشورتی که زیر نظر دبیرکل آنتونیو گوترش تشکیل شده است، مورد بحث قرار گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »