... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 11:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفیر جدید ایران در ابوظبی، استوارنامه خود را تقدیم رئیس دولت امارات نمود

انتصاب سفیر جدید ایران در امارات، بعد از حدود هفت سال و نیم، که سفارت ایران در ابوظبی در سطح کاردار اداره می‌شد، صورت گرفت.

سیاست شرق _  «رضا عامری» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی، با حضور در کاخ الوطن ابوظبی، ضمن دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات عربی متحده، استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

به نقل از فارس، عامری که روز چهارشنبه، با رئیس دولت امارات متحده دیدار کرد، ۲۶ خرداد ماه نیز رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «خالد عبدالله بالهول» معاون وزیر امور خارجه امارات کرده بود.

انتصاب سفیر جدید ایران در امارات، بعد از حدود هفت سال و نیم، که سفارت ایران در ابوظبی در سطح کاردار اداره می‌شد، صورت گرفت.

پس از قطع روابط ایران و عربستان سعودی در دی ماه ۱۳۹۴، امارات نیز سطح روابط خود با ایران را به کاردار تقلیل داد. این کشور شهریور ماه ۱۴۰۱ «سیف الزعابی» سفیر خود در جمهوری اسلامی ایران را به تهران بازگرداند و وی شهریور ماه ۱۴۰۱ برای ازسرگیری حضور در محل ماموریت به تهران بازگشت و ۲۲ شهریور ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر جدید ایران هم ۲۲ خرداد ماه در آغاز ماموریت خود وارد امارات شد و در بدو ورود به امارات با تأکید بر اینکه آینده امیدبخش و روشنی پیش روی روابط دوجانبه خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که مناسبات فیمابین در جهت تحقق اراده رهبران دو کشور هر چه بیشتر توسعه یابد.

 عامری پیش از این در سمت‌های مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور، مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سودان، اریتره و الجزایر خدمت کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »